SSL – duże zmiany w Google, które dotkną każdego Projektowanie stron i sklepów internetowch

Google Chrome – najpopularniejszą obecnie przeglądarkę internetową czeka w październiku istotna aktualizacja. Najważniejszą ze zmian ma być ostrzeżenie o braku certyfikatu SSL na stronach, gdzie wypełniane są np. formularze kontaktowe. W praktyce dotyczy to większości stron internetowych.


Co to jest SSL?

SSL (Secure Socket Layer) umożliwia szyfrowanie transmisji danych pomiędzy komputerem użytkownika a serwerem, wykorzystując symetryczne i asymetryczne algorytmy szyfrowania. Certyfikaty SSL są narzędziem zapewniającym ochronę witryn internetowych, a także gwarancją zachowania poufności przesyłanych danych. Uniemożliwiają przechwycenie, odczytanie lub ich modyfikację. Skrót HTTPS w pasku adresu oznacza połączenie szyfrowane. Wiele przeglądarek oznacza je ikoną – zieloną kłódką.


Co zrobiło Google?

W nowej wersji przeglądarki Google Chrome na stronach nie posiadających certyfikatu SSL podczas wypełniania formularza kontaktowego czy zapisywania się do newslettera wyświetli się komunikat “Niezabezpieczona”. Jeżeli na swojej stronie internetowej nie wprowadziłeś do tej pory certyfikatu bezpieczeństwa SSL – najwyższy czas o tym pomyśleć.  Potencjalnego klienta może wystraszyć  informacja o braku bezpieczeństwa, co może spowodować, że nie wypełni on formularza kontaktowego lub zaprzestanie finalizacji zakupu w sklepie. Google poinformowało również, że strony bez certyfikatu SSL mogą pojawiać się niżej w wynikach wyszukiwarki.

Dla właściciela strony internetowej lub sklepu instalacja certyfikatu SSL staje się koniecznością – to zwiększenie wiarygodności, a także zabezpieczenie się przed spadkiem sprzedaży po wprowadzeniu zmian. Jeśli jeszcze nie posiadasz certyfikatu zapraszamy do kontaktu.

źródło: developers.google.com