Audyty i analityka - audyt UX, SEO, działań marketingowych - Freshview

AUDYTY I ANALITYKA

Nawet bardzo duże budżety wydane na reklamę produktu nie pomogą, jeśli przez błędy w wykonaniu strony internetowej  utrudnimy potencjalnemu klientowi korzystanie z niej. Aby zobrazować jaki wpływ na zachowanie potencjalnego klienta mogą mieć niedociągnięcia w naszej stronie www można je porównać do przeszkód w sklepie stacjonarnym. 

 

Wyobraźmy sobie, że chcemy wejść do stacjonarnego sklepu, aby zakupić reklamowany w telewizji produkt. Na początku mamy problem z odnalezieniem go i zlokalizowaniem (można to porównać ze złą optymalizacją strony/sklepu pod wyszukiwarki, brak obecności w social media, mapach). Jeśli już uda nam się go odnaleźć okazuje się, że drzwi są wąskie i bardzo ciężko się otwierają (wolne ładowanie strony, słaba optymalizacja zasobów, zdjęć). Po wejściu nie wiemy w którą stronę się udać, informacji, gdzie znajdują się interesujące nas produkty (nieprzemyślany podział podstron, nieprzyjazne i niejednoznaczne menu, słabe zagęszczenie informacji, słaby UX strony). Po wybraniu produktów nie wiemy co z nimi zrobić, nie wiadomo, gdzie jest kasa (brak nawołania do wykonania pożądanej akcji na stronie, brak przycisku "call to action"). Nie widzimy też osoby, która mogłaby nam w tym pomóc (brak chat-a, faq, centrum pomocy).

 

W przypadku stron i sklepów internetowych takich utrudnień może być znacznie więcej i to na różnych płaszczyznach. Mogą to być błędy związane z słaby UX-em, źle przemyślanym podziałem podstron, grafiką utrudniającą czytelne przeglądanie witryny, utrudnionym procesem zakupowym, słabą optymalizacją pod mniejsze ekrany telefonów, źle dobranymi kolorami - niezgodnymi z obecnymi badaniami na temat marketingu kolorów.

 

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał działań promocyjnych warto zainteresować się przeprowadzeniem audytu strony internetowej w obszarach: SEO, UX/UI.

AUDYT SEO

Dokonują audytu SEO strony internetowej należy zwrócić uwagę m.in. na:

  • Analizę treści,
  • sposób indeksowania się witryny,
  • zamieszenia słów kluczowych,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • czy nasze adresy URL są przyjazne,
  • czy zasoby strony takie jak np. Obrazki zostały zoptymalizowane,
  • szybkość ładowania,
  • błędy w wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych.
slupki

AUDYT UX

Aby sprawdzić czy strona internetowa lub sklep zrealizuje nasze cele biznesowe np. w postaci dużej ilości konwersji z prowadzonych kampanii reklamowych czy działań pozycjonowania powinniśmy poddać go audytowi UX. Celem przeprowadzenia audytu użyteczności jest sprawdzenie, które elementy strony powodują, że użytkownicy opuszczają stronę.

We Freshview zwracamy szczególną uwagę na sprawdzenie zachowań użytkowników na różnych przekątnych urządzeń mobilnych, z których pochodzi obecnie większość ruchu w Internecie. Do przeprowadzenia audytu UX używamy Google Analytics, oprogramowania do tworzenia map ciepła oraz oprogramowania do nagrywania video z ekranu przeglądarki użytkowników, którzy spędzali czas na naszej stronie. Działaniem wspomagającym audyt jest przeprowadzenie testów AB.

ANALITYKA STRON INTERNETOWYCH

Aby w pełni wykorzystywać potencjał Twojej strony internetowej powinna ona w sposób ciągły być analizowana pod kątem zachowania użytkowników na stronie. Dostaniemy dzięki temu informację, które źródła wejść na stronę internetową przekładają się najbardziej na konwersje w postaci np. wypełnienia brief-a, zamówienia oferty, skopiowania e-mail-a czy wykonania telefonu.

ANALITYKA SKLEPÓW INTERNETOWYCH

Sklep internetowy to żywy organizm i powinien się rozwijać wraz z Twoją firmą. Dobre działania reklamowe nie mogą zostać podjęte bez prowadzenia ich analityki. Dzięki temu możemy się dowiedzieć, która promocja działa, na czym użytkownicy się gubią, na którym sposobie płatności najwięcej użytkowników przerywa proces zakupowy. Dzięki takim działaniom może wyjść, że produkt, który mamy w dobrej cenie ma za mało zdjęć i użytkownicy opuszczają sklep w poszukiwaniu ich większej ilości.

 

We Freshview uznaliśmy, że bardzo skutecznym sposobem na prowadzenie analityki sklepu internetowego jest oprócz prawidłowo skonfigurowanego Google Analytics korzystanie z narzędzi tworzących mapy ciepła oraz nagrywających w formie video sesje ekranu.

AUDYT DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

W ramach audytu działu marketingu sprawdzamy wszystkie aspekty firmy w Internecie, sposoby jej komunikacji marketingowej. Zwracamy uwagę na widoczność w wyszukiwarce Google, sposób komunikacji marketingowej marki, sposób prowadzenia profili w mediach społecznościowych,  wizerunek w zewnętrznych serwisach, jakość materiałów graficznych, stronę internetową, jakość prowadzonych działań reklamowych.

 

Przeprowadzenie audytu działu marketingu pozwala nam na stworzenie strategii marketingowej Twojej firmy. Możemy ustalić priorytety w podejmowanych działaniach dążących do naprawienia wizerunku, tak aby w najkrótszym czasie zbudować profesjonalny brand.