Case study: Dywany-chodniki

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Wyposażenie wnętrz

Prestashop

Mała widoczność

PL

Zwiększenie ruchu organicznego

10 miesięcy

Rezultat:

+ 51%

wzrost ruchu organicznego

+ 192%

wzrost widoczności TOP10

+ 83%

wzrost widoczności TOP50

29 → 131

wzrost liczby domen linkujących

Wstęp

Dywany-chodniki to sklep internetowy oferujący ponad 500 wzorów dywanów.

Współpracę rozpoczęliśmy w kwietniu 2019 r.

Analiza sytuacji początkowej

  • Podstrony najważniejszych kategorii posiadały za mało treści, nie były zoptymalizowane na najważniejsze frazy
  • Atrybuty Title, meta description nie były poprawnie uzupełnione
  • Brak odpowiednich nagłówków H1, H2
  • Strona wczytywała bardzo dużo oddzielnych zasobów css i js, co negatywnie wpływało na prędkość ładowania

Działania

Rozpoczęliśmy od ogólnego audytu technicznego i wdrożenia jego zaleceń.

Zostały wdrożone poprawne atrybuty Title,

Sukcesywnie przygotowywaliśmy treści do poszczególnych kategorii produktów.

Od pierwszego miesiąca rozpoczęliśmy regularny link building.

Regularnie tworzyliśmy artykuły na blog.

Efekty

Ruch organiczny wzrósł o 51% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Fraza “tanie dywany” (3 600 miesięcznych wyszukań), na której głównie skupiliśmy nasze działania wzrosła z pozycji 12 na 3.

Widoczność TOP10 (wszystkie frazy, na które strona jest widoczna w pierwszych 10 organicznych wynikach wyszukiwania) wzrosła z 90 do 275:

Źródło danych: Semstorm

dyw top10

 

Widoczność TOP50 wzrosła z 669 do 1412:

dyw top50

 

Łączna liczba domen linkujących wzrosła z 29 do 131:

Źródło danych: Ahrefs

dywany refdomains b

 

Wzrost pozycji frazy, na której były skupione główne działania:

Pozycja
kwiecień 2019
Pozycja
marzec 2020
tanie dywany 12 3