Grafiki w marketingu social media
87,6% osób wskazuje, że zdjęcie produktu jest kluczowym elementem doświadczenia zakupowego – tak wynika z danych MarketingCharts.com. Zapamiętujemy aż 80% tego, co widzimy, a informacje wizualne są przetwarzane 60 000 razy szybciej, niż tekstowe (HubSpot).
Dane te pokazują, jak istotny jest graficzny aspekt marketingu. Od identyfikacji marki, czyli jej logo, przez zdjęcia produktów, aż po obrazy w postach w social mediach. Warto zatem zadbać o każdy z tych elementów i tworzyć grafiki według poniższych zasad!
1. Kilka zdjęć zamiast jednego
Prezentując swoje produkty na marketplace zobowiązani jesteśmy do pokazania ich na białym tle. Jednak klienci, kiedy coś im wpadnie w oko, chcą zobaczyć więcej, niż tylko jedną, prostą grafikę.
Dlatego do postów promocyjnych warto dołączyć kilka fotografii z różnej perspektywy: ubrania i biżuterię na modelu, meble w aranżacji wnętrza, a samochód na ulicy. Wszystko po to, aby klient na dłużej został z naszym produktem oraz lepiej się z nim zapoznał. Dzięki temu istnieje większa szansa, że do niego wróci.
2. Kilka produktów zamiast jednego
Cross-selling to strategia, która polega na pokazywaniu produktu “głównego” w otoczeniu innych produktów z naszej oferty: na przykład roweru z kaskiem, spódnicy z bluzką albo wiertarki ze specjalistycznym pokrowcem. Całość ma zachęcać do kupna zestawu, a nie tylko konkretnego przedmiotu.
Bardzo łatwo jest wcielić cross-selling w życie, wystarczy bowiem przygotowywać grafiki dla całej oferty sklepu, zamiast skupiać się na pojedynczych produktach.
3. Pokaż wszystkie szczegóły
Z badań Shopify wynika, że ponad 33% kupujących przez internet woli mieć możliwość zobaczenia wielu zdjęć zamiast jednego, a już 60% najbardziej lubi obrazy 360°, dzięki którym jesteśmy w stanie zobaczyć przedmiot z każdej strony.
Fotografując swoją ofertę, upewnijmy się, że prezentujemy wszystkie szczegóły produktu. Nie zapomnijmy o odwrocie oraz zbliżeniu, także na materiał. Animacje 3D to bardzo dobry pomysł, który przykuwa uwagę użytkownika oraz zaspokaja jego potrzeby podczas podejmowania decyzji o zakupie.
4. Ale nie pokazuj zbyt wiele
Obecnie w modzie jest minimalizm i nie można o tym zapomnieć podczas przygotowania grafik! Jednolite kolory, niewiele kształtów oraz dużo jasnej przestrzeni ułatwia przyswajanie treści i nie przytłacza. Przyjazne dla użytkownika obrazy będą zatem korzystnie wpływać na jego samopoczucie oraz zachęcać do zakupu – zakupu, jak już mówiliśmy, nie jednego przedmiotu, a całego zestawu produktów z naszej oferty.