Słownik podstawowych pojęć SEO. Definicje, które warto znać.
SEO (Search Engine Optimization) to zbiór zadań mających na celu optymalizację strony internetowej pod kątem wyników wyszukiwania. Wszystkie działania SEO służą podniesieniu pozycji konkretnej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniego zapytania.

Słownik podstawowych pojęć z SEO.
Algorytm Google
Algorytm na podstawie którego, Google określa, które strony najbardziej odpowiadają na zapytanie użytkownika.
Atrybut Alt
Opis zdjęcia lub obrazka, który wyświetli się, jeśli załadowanie grafiki nie będzie możliwe.
Bot
Automatyczny robot (program), za pomocą którego wyszukiwarka indeksuje strony internetowe.
Breadcrumbs
Jest to tak zwana nawigacja okruszkowa, która odzwierciedla strukturę witryny i pomaga użytkownikowi poruszanie się pomiędzy poszczególnymi podstronami.
Content Managment System (CMS)
Content
Call to action (CTA)
Long tail
Po polsku – długi ogon – są to wszystkie frazy składające się z większej ilości słów, rzadziej wyszukiwane, łatwiejsze do wybicia się.
Google Analytics
Narzędzie Google monitorujące użytkowników i pokazujące dane statystyczne witryny.
Katalogowanie
Czynność polegająca na umieszczaniu linków do strony w katalogach stron.
Link building
Strategia działania polegająca na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do naszej strony.
Mapa strony
Lista wszystkich podstron w obrębie jednej witryny.
MetaTagi
Znaczniki określające tematykę strony (tytuł, opis treści, słowa i frazy kluczowe).
Organic traffic
Ruch na stronie generowany przez klikanie w odnośniki w wyszukiwarce
Google PageRank
Wskaźnik strony określany na podstawie ilości i jakości linków zewnętrznych, które do niej kierują.
Presell pages
Strony pomagające w pozycjonowaniu głównego serwisu, zawierają katalog różnych artykułów poruszających tematykę witryny.
Unikalny użytkownik
Liczba pojedynczych adresów IP, które odwiedziły naszą stronę.