Marketing Online vs. Offline – czy warto w ogóle inwestować w reklamę offline w 2019 r.?

Marketing offline

Kilkadziesiąt lat temu była to jedyna możliwość na promocję swojej firmy. Brak Internetu powodował, że trudnością było porównać ceny bez odwiedzenia wielu sklepów z branży czy zweryfikować jakość danego produktu/usługi nie mając dostępnych licznych opinii konsumentów.

Marketing Online vs. Offline - czy warto w ogóle inwestować w reklamę offline w 2019 r.?

Potencjalni klienci byli w poprzednich dekadach bardziej podatni na różne formy reklamy. Obecnie odczuwają jej przesyt, na reklamy w telewizji mało kto już zwraca uwagę. Na dużo niższym pułapie np. ulotki najczęściej po kilku sekundach lądują w koszu, czytane przez nikogo. Taki marketing jest bardzo kosztowny, a często nieefektywny – istnieje duże ryzyko, że nie trafi on do naszej grupy docelowej.

Mając duży budżet na takie działania, występuje duże ryzyko, że korzyści będą z tego wątpliwe. W przypadku minimalnych środków, prawdopodobnie takie akcje pozostaną niezauważone. Podobnie jak udział telewizji, prasy i radia maleje w porównaniu z Internetem, tak i czas np. przebywania w sklepach i przestrzeni publicznej ustępuje światu wirtualnemu.

Nawet ludzie zaawansowani wiekowo, odkryli dużą wartość płynącą z Internetu, nie tylko jeśli chodzi o kontakt z innymi osobami, ale i o decyzje zakupowe. Zanikanie kontaktów międzyludzkich to oczywiście minus, lecz jednocześnie szansa dla firm działających w sieci i potrafiących to wykorzystać.

Marketing online

Narzędzia dostępne w Internecie pozwalają konkretnie sprecyzować, do jakich odbiorców chcemy dotrzeć. Taka reklama będzie dużo bardziej efektywna – taki przekaz otrzymają konsumenci, wśród których istnieje realna szansa zainteresowania naszą ofertą. W Internecie z łatwością można porównać ceny, czy opinie na temat produktu czy firmy.

To oczywiście zaleta, ale i wada, gdy nasz produkt/usługa będzie daleki od oczekiwań użytkowników.  Potencjalne promocje powinny przynieść w sieci dużo większy wydźwięk niż w punktach stacjonarnych.

Niektóre branże działają – ze względu na swoją specyfikę – niemal wyłącznie w Internecie. Nasza propozycja może dotrzeć do najdalszych zakątków nie tylko kraju, ale i całego świata. Szczególnie może to być pomocne, kiedy działamy w niszy rynkowej albo oferujemy najwyższą jakość docenianą przez tysiące nabywców.

Biznes w obecnym okresie jest bardzo konkurencyjny, a więc trzeba próbować uzyskać nawet minimalną przewagę nad rywalami, aby wyróżnić się i odnieść sukces. Będzie to bardzo trudne, skupiając się na działaniach standardowych, szczególnie offline.