Jak promować firmę? Jak ją reklamować? Sposoby na promocję firmy w internecie.
Mając dobrze prosperujący biznes powinniśmy nieustannie zastanawiać się nad kluczowymi czynnikami, które pomogą nam go jeszcze bardziej rozwinąć. W obecnych czasach nie mamy wielu innych opcji niż skorzystanie z potencjału internetu – platformy komunikacyjnej, która daje nam możliwości promowania naszej firmy na skalę, której nie osiągniemy korzystając z innych kanałów. Niejednokrotnie też promocja i pozyskiwanie nowych, wartościowych leadów poprzez Internet jest jedyną opcją, aby nasza firma zaistniała na rynku.
Social media
Zakładając profile w serwisach social media nie natkniemy się na trudności. Problem może jednak sprawić nam prowadzenie konta – tego typu czynność wymaga od nas kreatywności i zaangażowania, niejednokrotnie kończąc się zatrudnieniem w tym celu specjalistów. Nie możemy jednak zaniedbać tego kanału komunikacji z klientem – budowanie wizerunku naszej firmy za pomocą Facebooka, Twittera, czy YouTube niesie szereg korzyści.
Do działań marketingowych wchodzących w skład zarządzania social media zalicza się pozyskiwanie zaufania klientów i budowanie świadomości marki. Obecność naszej firmy na Facebooku pozwoli nam utworzyć przejrzysty kanał komunikacyjny, umożliwiający silną interakcję z klientami. Będą oni bowiem wykorzystywać nasz profil do zapytań, wyrażania swojej opinii o produktach i usługach oraz poszukiwania informacji o naszej ofercie.
Social media pozwalają nam na szybki kontakt z klientami, błyskawiczną odpowiedź na ich zapytania i czynny udział w dyskusji. Jeżeli oferujemy usługi, które warto przedstawić za pomocą krótkiego filmu, warto zastanowić się nad prowadzeniem konta w serwisie YouTube. Dzięki temu będziemy pewni, że linki do nagrań trafią w wartościowe miejsca w internecie.
Pozycjonowanie
W momencie, w którym posiadamy ciekawą i profesjonalnie stworzoną stronę internetową powinniśmy zastanowić się nad jej pozycjonowaniem. Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to wszelkie działania mające na celu zwiększenie jej widoczności. Celem jest sprawienie, aby nasza strona internetowa znalazła się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie polega zatem na pozyskiwaniu darmowego i organicznego ruchu z wyszukiwarki internetowej.
W tym celu powinniśmy zastanowić się nad kluczowymi z perspektywy pozycjonowania słowami używanymi na naszej stronie, kodem i strukturą strony, opracowaniem koncepcji link building, czy wreszcie profesjonalną optymalizacją strony. W celu dobrego pozycjonowania naszego portalu internetowego możemy udać się do profesjonalnej agencji SEO – samodzielne pozycjonowanie to proces wymagający czasu, doświadczenia i umiejętności.
Facebook Ads
Kolejnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności naszej firmy w internecie są reklamy w serwisie Facebook. Podstawowym założeniem Facebook Ads jest targetowanie, czyli określenie zbioru użytkowników, do których trafi nasza reklama. W tym celu śmiało możemy skorzystać z przewodnika Facebooka, gdzie znajdziemy opis czterech etapów tworzenia pierwszej reklamy naszej firmy:
- określenie celów reklamy,
- określenie targetu (odbiorców, którym wyświetli się nasza reklama),
- utworzenie reklamy i określenie jej budżetu,
- zapoznanie się z zasadami dotyczącymi publikowania.
Przy tworzeniu reklam i ustawianiu targetowania bardzo przydatne jest doświadczenie. Nieumiejętne dodanie kampanii może skutkować wydaniem dużej kwoty z małym skutkiem. Najlepiej eksperymentować na małych budżetach.
Google Ads
Google Ads to program stworzony przez Google, który umożliwia promowanie naszej marki m.in. w wyszukiwarce. Można stwierdzić, że cel działania jest podobny do celu pozycjonowania, przy czym w tym wypadku nasza firma płaci Google za umiejscowienie je na samej górze wyników wyszukiwania (tuż obok niej znajdzie się miniaturowy znaczek z napisem “reklama”). Jest to schemat PPC – Pay-per-click. Strona naszej firmy znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania niezależnie od tego, czy jest ona dobrze skrojona pod względem standardów SEO, czy też nie. Google Ads to zatem dużo szybsza metoda, której efekty odczujemy wraz z jej uruchomieniem. Google Ads umożliwia promowanie naszej firmy w wyszukiwarce i stronach internetowych wykorzystując reklamy tekstowe, reklamy graficzne oraz video.
Innym przykładem Google Ads są specjalne banery, które pojawiają się na różnych portalach internetowych, kierując użytkownika na stronę naszej firmy. Reklamy sponsorowane Google Ads pojawiają się również na kanałach YouTube, gdzie CPC jest zazwyczaj mniejsze. Koszty kampanii Google Ads są zróżnicowane – małe firmy spokojnie zmieszczą się w budżecie 1000 złotych. Jeżeli jesteśmy właścicielami dużej firmy, działającej na szeroką skalę, przy pewnych założeniach możemy zapewnić nawet do kilku milionów wyświetleń, ponosząc koszty rzędy kilkudziesięciu tysięcy złotych.