7 sposobów na pozyskanie wartościowych polubień na fanpage’u firmowym
Polubienia naszego firmowego profilu, zaraz po ocenach usługi, są jednym z najlepszych wyznaczników wartości danej strony, a co za tym idzie także prowadzącej ją firmy. Wskazują na wiarygodność i wysoką jakość – o ile oczywiście nie zostały kupione.
Co więcej, polubienia profilu umożliwiają później lepszą optymalizację działań reklamowych na Facebooku, dzięki czemu możemy dotrzeć ze swoją ofertą do tych, którzy rzeczywiście są zainteresowani produktem. Jak zatem zyskać wartościowe lajki, które pomogą nam wizerunkowo oraz reklamowo? Oto 7 prostych sposobów.
1. Zapraszanie znajomych
To metoda najlepsza na sam początek. Umożliwia zebranie “startowej” grupy osób, które zainteresowały się naszym fanpage’m, a także przekazanie kolejnym użytkownikom Facebooka wiedzy o tym, czym się zajmujemy. Może bowiem skłonić do polubienia także znajomych naszych znajomych – i tak dalej, i tak dalej.
Na tym polega magia Facebooka. Oczywiście nie jest to sposób na budowanie całej strategii marki, a jedynie na rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności. Z czasem im mniej znajomych będzie wśród fanów strony, tym lepiej. Docelowo zależy nam przecież na dotarciu do potencjalnych klientów.
2. Tworzenie ciekawego contentu
Zarówno w przypadku działań na stronie internetowej (wspomagających widoczność w wynikach wyszukiwarki), jak i na Facebooku, content przygotowany z myślą użytkownikach to podstawa. Tworzenie interesujących treści, “oddawanie” swojej wiedzy i umiejętności, tworzenie tutorali, infografik – w ten właśnie sposób działają największe firmy, umożliwiając użytkownikom znalezienie na profilu interesujących i przydatnych informacji.
Każda branża ma przecież coś, czym warto się podzielić. Pamiętajcie przy tym o swoim targecie i dostosowaniu do niego komunikacji marki. Jeśli chcecie sprzedawać produkt wśród kobiet w wieku od 25 do 40 lat nie możecie kierować treści do mężczyzn w tym przedziale wiekowym.
Warto także podkreślić, że posty sprzedażowe raczej nie są w stanie zainteresować naszych odbiorców w tak samo posty merytoryczne. Przecież nikt nie polubi fanpage’a tylko po to, by dostawać więcej reklam.
3. Zapraszanie osób, które polubiły nasz post
Skoro mamy już interesujące treści, jesteśmy w stanie zachęcić wiele osób do tego, by polubiły przygotowane przez nas posty. A co za tym idzie – także fanpage. To doskonały sposób na zebranie wartościowych polubień, które odzwierciedlają zainteresowanie tym, co firma ma do zaoferowania.
Wystarczy raz w tygodniu sprawdzić, kto polubił zamieszczone przez nas posty i zaprosić tych, którzy jeszcze nie dołączyli do grona fanów. Istotny przy tym może okazać się efekt psychologiczny – użytkownik otrzymuje bowiem zaproszenie nie od konkretnej osoby lecz od marki. Jeśli ulubiona restauracja bądź świeżo odkryty sklep zaprasza nas do polubienia, znacznie przychylniej patrzymy na tego typu propozycje.
4. Organizacja konkursów
To dość podchwytliwy punkt. Wiele firm doskonale wie, że konkursy potrafią zgromadzić spore zainteresowanie. Jednak nie wykorzystują go w sposób odpowiedni (i legalny). Ile razy spotkaliście się z regulaminem konkursu – o ile w ogóle był tam regulamin! – w którym jednym z wymogów wzięcia udziału było polubienie strony i udostępnienie posta? To niezwykle częsta praktyka, która jest… niezgodna z polityką Facebooka.
Oczywiście nie powstrzymuje to przed nagminnymi praktykami. Jednak po co ryzykować, skoro polubienia tego typu są niewiele warte? Osoby lajkujące tylko ze względu na konkurs szybko zapominają o stronie, nie reagują na kolejne posty ani tym bardziej na kampanie reklamowe.
Jednak wszystkich tych, którzy polubili post konkursowy, możemy zaprosić tak samo, jak wspominaliśmy o tym w punkcie poprzednim. Tego typu działania przynoszą bardziej wartościowe lajki.
5. Promowanie najciekawszych postów
Niestety przez ciągłe ucinanie zasięgów przez Facebooka, dotarcie do swoich fanów staje się coraz trudniejsze. Zmniejsza to także realne szanse na zauważenie postów przez osoby postronne. Dlatego promowanie postów jest właściwie koniecznością, gdy chcemy zebrać kolejne polubienia i zainteresować nowe osoby.
Promować warto przede wszystkim treści merytoryczne, posty odsyłające do artykułów na stronie, landingów czy tutoriali – wszystko to, co umożliwi firmie zaprezentowanie się w roli specjalistów. W ten sposób możemy zyskać kilka wartościowych lajków (w ten sam sposób co przy powyższych punktach), a także przejść na stronę internetową.
6. Facebook Ads na polubienia strony
Facebook umożliwia także stworzenie dedykowanej reklamy, która pozwoli nam zebrać polubienia fanpage’a. Pozwala ona na polubienie strony bezpośrednio poprzez post reklamowy. Dlatego powinien on być przygotowany nie tylko pod kątem grupy docelowej, ale także odpowiedniego hasła i grafiki.
Page Like Ads zachęca do polubienia, jednak należy pamiętać, że jeśli fanpage nie będzie zachęcający pod kątem treści, możemy zaobserwować wysoki współczynnik “odlubień” w krótkim czasie.
7. Zachęcanie do polubień przez stronę i w siedzibie firmy
To chyba najbardziej “archaiczne” sposoby, jednak nadal doskonale działają. Każda wizytówka, prócz danych firmowych, powinna posiadać także adres witryny oraz stron w social media. To samo musi znajdować się na stronie internetowej – najlepiej w formie pop up’u, który informuje o możliwości polubienia fanpage’a.
Dzięki temu informujemy użytkowników, iż jesteśmy dostępni w różnych mediach, które ułatwiają komunikację z marką. Ten sposób jest także niezwykle skuteczny w przypadku witryn e-commerce, gdyż polubienie fanpage’a nierzadko wiąże się z otrzymywaniem informacji dotyczących najnowszych promocji i ciekawych ofert.
To nasze wypróbowane sposoby na pozyskanie wartościowych polubień fanpage’a. A jakie praktyki Wy stosujecie w swoich firmach?