Jak dbać o potencjalnych klientów za pomocą automatycznego bota Messengera Facebooka?

Jak dbać o potencjalnych klientów za pomocą automatycznego bota Messengera Facebooka?

Chatboty są obecnie jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji, które w marketingu internetowym mają za zadanie wspierać obsługę klienta zarówno na poziomie sprzedaży, jak i usług posprzedażowych. Wraz z rozwojem technologii możliwe jest coraz szersze wykorzystanie programów również na swoim fanpage na Facebooku, dzięki czemu w jeszcze sprawniejszy, bardziej spójny i co najważniejsze – szybszy sposób możemy stosować personalną interakcję z każdym pojedynczym klientem.

Czym jest Messenger bot na Facebook

W ekosystemie social mediów jest to technologia, która wykonuje pewne powtarzalne czynności za człowieka. Tego typu metod obsługi zwykło używać się, by w automatyczny sposób odpowiadać klientom zadającym pytania na fanpage naszej strony lub za pośrednictwem Messengera. Badania wskazują, iż ponad 90% zadawanych pytań może być podzielonych na pewne kategorie, w stosunku do których odpowiedzi są bardzo powtarzalne i przewidywalne. Dlatego też bot wspomagający obsługę klienta musi być zaprogramowany w taki sposób, by w możliwie jak najszerszy sposób algorytmy wpasowały się w zadawane pytania. Obecnie sam Facebook proponuje użytkownikom stworzenie swojego darmowego programu za pomocą specjalnej aplikacji, która została wpięta w nasz fanpage na social media. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, iż nie musimy posiadać absolutnie żadnych kompetencji programistycznych, by stworzyć funkcjonalnego rozmówcę. 

Jakie funkcjonalności możemy przypisać technologii w Messenger 

Najczęściej chatboty wykorzystuje się do obsługi klienta. Po wprowadzeniu pytania czekamy na odpowiedź programu, który szuka odpowiednich słów kluczowych w pytaniu i odpowiada zgodnie z bazą danych, które są do danego sformułowania przypisane. Jest to najpowszechniejsza forma użycia botów na Facebooku. Oprócz tego mogą zostać wykorzystane, by wysyłać newslettery do klientów oraz fanów fanpage lub nawet wspierać proces sprzedażowy w momencie, w którym stoimy w kolejce w sklepie. Za pomocą lokalizatora aplikacja może stwierdzić, iż czekamy w kasie, by zakupić dany produkt. Wtedy za pomocą wiadomości może zachęcić nas do zakupu online lub płatności za pomocą zdalnej formy, dzięki czemu nie będziemy musieli spędzić kolejnych minut w kolejce. 

Jakie są korzyści płynące z wykorzystania tej technologii na fanpage?

Jedną z najważniejszych zalet botów jest brak potrzeby zatrudniania osób odpowiedzialnych za pierwszą linię obsługi. Na dzień dzisiejszy programy nie są w stanie w 100% pokryć zapotrzebowania klientów, dlatego zawsze niezbędna jest osoba, która rozwiązuje skomplikowane problemy, jednak duża większość zostanie zrealizowana przez sztuczną inteligencję. Chatboty mogą również być wykorzystane jako bardzo skuteczne wsparcie sprzedaży, co w dużym stopniu może zmaksymalizować zyski przedsiębiorstwa.