Testy A/B reklam w Facebook Ads. Dlaczego warto je stosować?
Testy A/B to świetna metoda, która pozwala zbadać, który materiał jest chętniej wybierany przez internautów. Dzięki temu można zredukować koszty kampanii, a co więcej, komunikować się efektywniej z naszą grupą docelową. W tekście wyjaśniamy szczegółowo, czym są te aplikacje w Facebook Ads oraz dlaczego mogą pomóc firmie.
Czym są testy A/B?
To jedno z narzędzi często wybieranych przez marketerów czy osoby związane z digitalem. Metoda ta bada, jaki wariant materiału – w tym przypadku jest to reklama na Facebooku – jest skuteczniejszy. Generuje więc dwie jej wersje, które różnią się wizualnie czy też merytorycznie między sobą, a następnie bada, która przy takich samych nakładach finansowych i dokładnie tym samym targetowaniu przyniosła większy skutek, np. w postaci liczby wejść na stronę internetową czy zakupu wersji premium danego produktu. Zauważając znaczną różnicę przy którymś z wariantów, można zupełnie wyłączyć opcję, która jest mniej wydajna. Nazwa „testy A/B” dotyczy więc wyboru między opcją A i opcją B, które widzą użytkownicy.
Czym powinny różnić się reklamy?
Im mniejsza różnica, tym precyzyjniej można określić, jaki element spowodował przyrost, a który zadziałał negatywnie. Przy dużych zmianach trudno zbadać, co dokładnie sprawiło, że internauta kliknął w link, zostawił like czy zakupił produkt lub usługę. Czasem wystarczy zmienić miejsce napisu, powiększyć cenę widoczną na zdjęciu czy podmienić font. Wiele reklam jest chętnie klikanych, ponieważ na pierwszy rzut oka pojawia się komunikat, który absorbuje znaczną uwagę – telefon za 1 PLN bądź DARMOWE wejście do kina etc. Im dłużej dana marka testuje, jaki typ treści jest najbardziej zyskowny w ich przypadku, tym łatwiej przychodzi projektowanie kolejnych kampanii.
Dlaczego warto sprawdzić Facebook Ads?
Im więcej wykonamy testów, tym bardziej poznamy, czego oczekuje klient, co go interesuje, za co jest w stanie zapłacić. Po czasie będziemy mieć opracowaną taktykę i efektywne tworzenie reklam będzie przychodziło łatwiej. Jest to także niewątpliwa oszczędność finansowa, ponieważ nie inwestujemy pieniędzy w rzeczy, które „nie działają” na odbiorcę. Testy A/B na Facebook Ads są więc narzędziem, które warto stosować szczególnie w tych firmach, które inwestują duże kwoty w media społecznościowe. Oczywiście, samo zrealizowanie badania to nie wszystko. Kluczowym etapem jest bowiem ewaluacja, czyli przeprowadzenie dokładnej analizy wyników testów oraz wyciągnięcie stosownych wniosków.