Real-time marketing, czyli skuteczna strategia w social media

Choć wydaje się, że częściej jako użytkownicy korzystamy ze streamingów (np. podcasty), to marketing czasu rzeczywistego nadal stanowi istotną część strategii marek. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Monetate and Econsultancy pokazuje, że tylko w Wielkiej Brytanii odnotowano 26-ścio procentowy wzrost współczynnika konwersji (tzn. o 26% więcej osób skorzystało z usługi lub produktu) dzięki real-time marketingowi.
Ponadto, okazuje się, że taka strategia zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z naszej oferty, przyciąga obserwujących, a przede wszystkim: wzmacnia inne działania, które prowadzimy na platformach społecznościowych. Ale zanim omówimy szczegóły, odpowiedzmy na pytanie: czym jest real-time marketing?
Reaguj jeszcze szybciej
Marketing czasu rzeczywistego oznacza materiały, które odpowiadają na najnowsze zdarzenia. W sieci obecnie dzieje się bardzo dużo, i nowości pojawiają się non stop. Naszym zadaniem, szczególnie w mediach społecznościowych, jest reagowanie na nowe trendy i ważne wydarzenia od razu, na bieżąco; tworzymy w ten sposób płynną dyskusję z naszymi użytkownikami, którzy lubią, kiedy strony odpowiadają na aktualne potrzeby i sytuacje.
Jak to osiągnąć? Niezbędna jest elastyczność. Marketing czasu rzeczywistego jest niemożliwy, jeśli planujemy nasze posty na miesiąc czy dwa do przodu i niczego nie modyfikujemy. W sieci sytuacja jest bez przerwy dynamiczna. Dobrze jest ją obserwować i nie bać się komentarzy wrzucanych “na gorąco”.
Planowana improwizacja
Czy to znaczy, że real-time marketing zawsze musi być nieplanowany? Wręcz przeciwnie! Załóżmy sytuację, w której wiesz, że za parę tygodni odbędzie się wydarzenie ważne dla Twojej branży. Zastanów się, jak je ograć – najlepiej byłoby pojawić się na miejscu i przygotować dla widzów transmisję. Możesz też wspomnieć o nim na swojej stronie i, kiedy już się zakończy, przygotować podsumowanie. Na tym polega odpowiadanie na bieżące potrzeby obserwujących.
Podobnie sytuacja wygląda, jeśli od jakiegoś czasu obserwujesz rosnący trend wśród swoich odbiorców. Możesz wtedy wziąć go pod uwagę i przygotować interesującą reklamę, która poruszy dany problem – bądź wtedy pewien, że widzowie docenią taki przyczynek do dyskusji.
Przepis na sukces
Po pierwsze – obserwuj! Zwracaj uwagę na to, o czym mówi się na Twoim profilu lub tych działających w Twojej branży. A po drugie – nie bój się improwizacji. Czasami post wrzucony “na szybko”, ale omawiający najbardziej palący problem, będzie bardziej skuteczny niż przygotowywane od pół roku wideo.