Narzędzia do analizy danych social media. Co warto znać?

Social media marketing to podstawa dla coraz większej liczby przedsiębiorstw. Wszyscy chcą inwestować w te technologie – ale nic nie przyjdzie ze świetnego contentu, jeżeli nie będziemy umieli poprawnie zinterpretować danych, stojących za naszym sukcesem.
A to właśnie dzięki interpretacji wyników jesteśmy w stanie określić, które strategie powinny z nami pozostać, a które należy skorygować, by rozwijać biznes. Narzędzia do analizy social media są zatem podstawą dobrego marketingu. A jakich najlepiej używać?
Ale najpierw – czym jest social media analitics?
To proces, który zakłada gromadzenie oraz interpretowanie informacji płynących z używanych platform do marketingu internetowego. Wszelkie metryki użytkowników, wskaźniki ich zaangażowania, polubień i udostępnień służą lepszemu kontaktowi z publicznością i zwiększeniu konwersji. Dzięki nim jesteśmy w stanie dopasować działania konkretnie do naszych odbiorców: ich wieku, zainteresowań oraz gustów. W ten sposób mamy szansę wypracować również lojalność do marki.
Jak się zabrać do tego? Najpierw musimy zidentyfikować platformy, które będziemy analizować – Facebook, Instagram i inne. Potem należy określić, jakich wskaźników potrzebujemy – kliknięć, polubień, udostępnień? Ustal okres czasu, który chcesz sprawdzić i użyj odpowiedniego narzędzia. Najlepsze z nich omówimy poniżej.
Falcon.io
Ta platforma umożliwia analizę Facebooka, Instagrama, Twittera. Stwórz przegląd metryk z kilku platform, uwzględniając KPI – kluczowe wskaźniki efektywności, i ustal, które strategie najlepiej działają. Panel sterowania Falcon pozwala na aktualizacje w czasie rzeczywistym oraz oferuje przygotowane wcześniej szablony, które są łatwe w implementacji.
Falcon daje również możliwość integracji z HubSpot CRM, czyli synchronizowania danych niezbędnych do kampanii w social mediach. Ta platforma umożliwia także bezpośrednią obsługę klienta.
HubSpot
Dzięki temu narzędziu ustalisz, w jaki sposób media społecznościowe wpływają na Twój zysk (ang. bottom line) oraz zwrot z inwestycji (ang. ROI). Będziesz miał możliwość porównania wydajności na różnych kanałach, ze wszystkich kampanii i okresów – wszystko w jednym miejscu.
Monitoring marki nigdy nie był tak prosty. Zobaczysz, jak Twoja targetowana społeczność odbiera Twoje działania i content. Jak wspomnieliśmy, HubSpot CRM to idealny sposób na skuteczne wykorzystanie danych z Customer Relationship Management – zarządzania relacjami z klientami. Narzędzie oferuje także analizę YouTube – poprzez YouTube Reports. Jeśli publikujesz filmiki, to idealna opcja dla Ciebie.