Optymalizacja snippetów – 4 zasady pozycjonowania w Google

Czy istnieje możliwość, aby szybko wypozycjonować dowolną stronę? Bez poświęcania czasu i energii na backlinki (ang. linki zwrotne), budowanie strony i wymianę jej zawartości? Tak – są nimi featured snippets!
Oczywiście, nie zalecamy ignorowania wszystkich innych składowych marketingu internetowego – źle wykonanej strony nic nie wypozycjonuje. Ale istnieje furtka, która daje szansę na ominięcie wszystkich tych elementów, o ile będziemy przestrzegać kilku reguł.
Czy featured snippets to święty graal?
Polska nazwa tej funkcji to „polecane fragmenty z odpowiedzią” i chodzi tu o dwu-trzyzdaniowe podsumowanie tekstu, które pokazuje się w Google. Featured snippet zatem dostarcza odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika już na poziomie wyników wyszukiwania: w formie listy, tabeli, albo akapitu. Zastosowanie takiego rozwiązania pozytywnie wpływa na ruch na danej stronie.
Jak zatem z niego skorzystać? Chodzi przede wszystkim o drobne poprawki na stronie, które wychwyci algorytm Google – nie ten główny, ale prostszy – i zaprezentuje odpowiedzi użytkownikowi. Oto 4 zasady pozycjonowania featured snippets.
Zasada nr 1: formuła „co to jest”
Pierwszą rzeczą, którą należy zastosować, jest dodanie na stronie takiego nagłówka: „Co to jest [zapytanie]”. Dzięki takiej formule Google wie, że powinien wyświetlić ten fragment, jeśli ktoś zada określone pytanie. Postaraj się użyć tego nagłówka jak najwyżej w treści artykułu – najlepiej tuż po wstępie. Ta strategia jest niezawodna – praktycznie skazana na sukces.
Zasada nr 2: zdanie o formule „[zapytanie] to”
Bardzo ważne jest, aby podczas pozycjonowania featured snippets dodać zdanie o szyku: „[słowo klucz] to”. Taka struktura pozwala Google błyskawicznie zidentyfikować fragment, który zawiera odpowiedź na zadane pytanie. Zatem nie tylko nagłówek jest ważny, ale również odpowiednia treść akapitu.
Zasada nr 3: krótko opisz temat
Celem polecanych fragmentów jest dostarczenie informacji w jak najkrótszym czasie. To oznacza, że artykuł, który pozycjonujesz, musi wyjaśniać najważniejsze rzeczy w maksymalnie trzech zdaniach. Zwięzłość i rzetelność są zatem wysoko nagradzane; nie warto tutaj popisywać się trudnymi wyrazami. Nawet powtórzenia nie będą niemile widziane.
Zasada nr 5: nigdy nie używaj nazwy marki!
Istnieje kilka rzeczy, które czynią featured snippet nieczytelnym dla przeglądarki. Jedną z nich jest nazwa własna firmy – błąd, który często się pojawia. Nawet jeśli powyższe zasady zastosujesz bardzo dobrze, to nic nie osiągniesz, jeśli spróbujesz zrobić reklamę swojego przedsiębiorstwa. Postaraj się przede wszystkim mieć na uwadze użytkownika.