Content marketing i dobra strategia. Budowanie linków

Startegia marketingowa nie może składać się tylko z jednego elementu. Aby zrealizować założenia musimy zdywersyfikować nasze działania i, przede wszystkim, dostosować cele do rodzaju contentu, z jakim działamy. Każdy rodzaj bowiem operuje na innych zasadach.
Jeśli chodzi o content, można podzielić go na dwie kategorie: rank-worthy oraz link-worthy. Czym się one różnią i jak z nimi działać? Przeczytaj w tym artykule.
Content “warty pozycji w rankingu”
W skrócie: treści rank-worthy to te, których celem jest osiągnięcie dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania. Większość marketerów wykorzystuje tego typu content, aby ich strony uplasowały się wysoko w rankingach wyszukiwarek, np. Google, ponieważ w ten sposób uzyskujemy dobry ruch organiczny w witrynie. Ale to nie wszystko – treści rank-worthy pozwalają również ustanowić dobry autorytet naszej marki, a także świadomość konsumencką.
To widać choćby na przykładzie wykorzystania featured snippets (pisaliśmy o nich tutaj). Nawet jeśli fragment naszego tekstu pojawi się jako odpowiedź na wpisane pytanie, a użytkownik nie kliknie w naszą stronę, to i tak zobaczy, że nasza witryna udostępnia najlepszą odpowiedź w danej kwestii, co pomoże nam wzmocnić zaufanie do marki.
Dlatego ten typ treści jest bardzo ważny. Bez dobrego contentu na stronie nie będzie ruchu organicznego ani rozpoznawalności.
Content “warty linków”
Może Ci się teraz wydawać, że zagadnienia opisane powyżej to wszystko, czego potrzebujesz na swojej witrynie. Tymczasem, aby rzeczywiście odnieść sukces, potrzebne są jeszcze tzw. backlinki, a na ich jakość trzeba sobie zapracować za pomocą dobrej strategii.
Content link-worthy to ten, który zyskuje backlinki, ponieważ jest angażujący i atrakcyjny. Powinien być zaprojektowany tak, aby doskonale sprawdzał się na platformach społecznościowych. Mogą to być ankiety, które zostaną opublikowane na innych kontach, ale również wszystkie wartościowe i oryginalne treści. Dzięki takiemu udostępnianiu, zdobędziemy wiele linków prowadzących do naszej strony oraz podniesiemy świadomość marki.
Content, który się sprawdzi
Obie te strategie powinny się uzupełniać, ponieważ odpowiadają za równie ważne, choć odmienne cząstki marketingu online. Zarówno wysoka pozycja w rankingu, jak i wartościowe linki prowadzące do naszej strony z mediów społecznościowych to kwestie, które powinny stanowić podstawę udanej kampanii.
Na co więc jeszcze czekasz? Postaw na sukces i spróbuj naszych rad, lub zwróć się do nas po pomoc.