Prawdopodobnie potrzebujesz konkretnej strategii marketingowej

Prawdopodobnie potrzebujesz konkretnej strategii marketingowej

Widoczność w mediach społecznościowych jest podstawą biznesu, ale potrafi być też opłakana w skutkach. Z jednej strony jesteśmy bardzo blisko naszych odbiorców, z drugiej – wiele osób zobaczy każdy nasz błąd. Mnóstwo marek przez jeden chybiony post spowodowało odpływ swoich fanów, a zła reputacja trzyma się ich do dzisiaj, skutkując chociażby gorszymi wynikami sprzedaży.

Dlatego tak ważna jest strategia marketingowa. Publikowanie treści na ostatnią chwilę to proszenie się o kłopoty – bardzo łatwo jest przeoczyć jakiś błąd czy głupotę. Nieprzemyślane wyrażanie poparcia czy dezaprobaty na temat jakiejś akcji również powoduje częste oburzenie wśród odbiorców. Musisz zatem doskonale znać odpowiedź na pytanie, jaka jest Twoja marka, i komunikować to poprzez social media, tylko jak? Oto odpowiedź!

Chroń jednolitość firmy

To, z czym kojarzą Cię fani, bezpośrednio wpływa na ich zaangażowanie. Dlatego obraz marki musi być spójny, musi odwoływać się do konkretnych wartości i dobrze działać na reputację. Wszyscy pracownicy powinni stosować się do określonych wytycznych, jeśli przemawiają w imieniu firmy. Warto zatem pamiętać o:

  • Wyznaczeniu nieprzekraczalnych granic. Osoby kojarzone z Twoją marką powinny trzymać się ich bezwzględnie, inaczej skandal dotyczący pracownika odbije się również na przedsiębiorstwie.
  • Pilnowaniu, kto publikuje posty. Opiekę nad firmowymi social mediami powinniśmy powierzyć zaufanym osobom, które odbyły stosowne szkolenia w kwestii języka, jakiego należy używać w treściach. Upewnij się, że znają też wartości marki i wiedzą, jak je komunikować.
  • Planowaniu publikacji. Lepiej jest przygotować tekst oraz grafikę wcześniej, aby wyeliminować ewentualne błędy wynikające z pośpiechu.
  • Mówieniu głośno i wyraźnie. Czasem dobrze jest powiedzieć coś wprost, a nie polegać na zdrowym rozsądku odbiorców!

Kto ma platformę, a kto jej nie ma

Dobra strategia komunikacji wyznacza granicę pomiędzy prywatnością a sprawą firmy. Wiadomo, że każdy nasz pracownik ma swoje zdanie, ale niekoniecznie powinien wygłaszać je w pracy, prawda? Szczególnie wtedy, kiedy publikuje w imieniu firmy. Wtedy jego głos powinien odzwierciedlać wartości, nastroje i cele wszystkich pracowników.

Określając właśnie takie rozgraniczenie możesz uniknąć wielu problemów. Przede wszystkim, Twoje przedsiębiorstwo będzie miało spójny wizerunek, a to zawsze wywołuje pozytywne wrażenia u odbiorców. Będą oni wiedzieć, czego się spodziewać, a czego nie, i czy warto wspierać Twoje działania swoimi pieniędzmi. Dlatego potrzebujesz konkretnej strategii marketingowej!