Case study: Google Ads – usługi sprzątania

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Usługi sprzątania B2B/B2C

Landing page stworzony przez nasz zespół

Za mała liczba klientów podczas pandemii

PL

Pozyskanie leadów

4 miesiące

Rezultat:

60

leadów miesięcznie

1200 zł

miesięczny budżet

20 zł

koszt jednego leada

32 255

wyświetleń

Wstęp

W związku z pandemią firma miała spadek liczby klientów biznesowych i prywatnych. Potrzebna była nowa strategia by odwrócić sytuację.

Analiza sytuacji początkowej

Działania w Google Ads nie były wcześniej prowadzone. Strona firmy wyglądała bardzo podstawowo. Nie występowała na niej przekonująca treść. Teksty były zbyt ogólne.

Działania

Przeanalizowaliśmy sytuację klienta, rynek, konkurencję i przygotowaliśmy projekt odpowiednio dostosowany do występującej wtedy sytuacji. Rozpoczęliśmy od stworzenia dedykowanego landing page, ustawienia na nim zdarzeń śledzenia z Google Tag Managera i uruchomienia pierwszych kampanii z najbardziej odpowiednimi celami oraz słowami kluczowymi.

Po początkowej fazie testów zauważyliśmy bardziej wyróżniający się trend odbiorców i pod niego postanowiliśmy dostosować landing page, słowa kluczowe oraz reklamy.

Dzięki temu wzrósł CTR i współczynnik konwersji na stronie docelowej. Następnie na bieżąco optymalizowano reklamy testując nowe słowa kluczowe, negatywne słowa kluczowe, różne ustawienia stawek i różne typy reklam wraz z rozszerzeniami.   

Efekty

W czwartym miesiącu działania kampanie generowały leady przy koszcie 20zł / lead. Przy miesięcznym budżecie jedynie tylko 1200zł, generowane było aż 60 leadów.