Branża:
Technologia:
Problem:
Rynek:
Cel:
Czas:
Usługi sprzątania B2B/B2C
Landing page stworzony przez nasz zespół
Za mała liczba klientów podczas pandemii
PL
Pozyskanie leadów
4 miesiące
Rezultat:
60
leadów miesięcznie
1200 zł
miesięczny budżet
20 zł
koszt jednego leada
32 255
wyświetleń
Wstęp
W związku z pandemią firma miała spadek liczby klientów biznesowych i prywatnych. Potrzebna była nowa strategia by odwrócić sytuację.
Analiza sytuacji początkowej
Działania w Google Ads nie były wcześniej prowadzone. Strona firmy wyglądała bardzo podstawowo. Nie występowała na niej przekonująca treść. Teksty były zbyt ogólne.
Działania
Przeanalizowaliśmy sytuację klienta, rynek, konkurencję i przygotowaliśmy projekt odpowiednio dostosowany do występującej wtedy sytuacji. Rozpoczęliśmy od stworzenia dedykowanego landing page, ustawienia na nim zdarzeń śledzenia z Google Tag Managera i uruchomienia pierwszych kampanii z najbardziej odpowiednimi celami oraz słowami kluczowymi.
Po początkowej fazie testów zauważyliśmy bardziej wyróżniający się trend odbiorców i pod niego postanowiliśmy dostosować landing page, słowa kluczowe oraz reklamy.
Dzięki temu wzrósł CTR i współczynnik konwersji na stronie docelowej. Następnie na bieżąco optymalizowano reklamy testując nowe słowa kluczowe, negatywne słowa kluczowe, różne ustawienia stawek i różne typy reklam wraz z rozszerzeniami.
Efekty
W czwartym miesiącu działania kampanie generowały leady przy koszcie 20zł / lead. Przy miesięcznym budżecie jedynie tylko 1200zł, generowane było aż 60 leadów.