Branża:
Technologia:
Problem:
Rynek:
Cel:
Czas:
Sklep z akcesoriami dla dzieci
Wordpress
Brak sprzedaży przez Facebook Ads
PL
Zwiększenie sprzedaży
3 miesiące
Rezultat:
4700%
ROAS
26
zakupów
607 zł
wydatki
28 722 zł
wygenerowana sprzedaż
Wstęp
Kampania reklamowa Facebook Ads dla jednego z największych sklepów z akcesoriami dla dzieci i niemowląt na terenie województwa małopolskiego.
Analiza
Dotychczas głównym źródłem dochodu klienta była sprzedaż w sklepie stacjonarnym. Postanowiliśmy przygotować kampanie sprzedażowe mające na celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży w sklepie internetowym.
Działania
Działania marketingowe rozpoczęliśmy od wdrożenia narzędzi analitycznych; wcześniej nie prowadzono w sklepie żadnych działań reklamowych w związku z czym konieczna była instalacja Piksela, implementacja odpowiednich zdarzeń, a także integracja katalogu produktów.
Początkowo uruchomione zostały dwie kampanie: z celem konwersje oraz sprzedaż z katalogu. Kampania z celem konwersje kierowana była do młodych kobiet między 25 a 45 rokiem życia. W kreacji zaprezentowaliśmy wózek dziecięcy, który był jednym z najchętniej kupowanych produktów w sklepie. Dodatkowo w treści reklamy zamieściliśmy kod rabatowy, który upoważniał do otrzymania 20% zniżki na zakup wózka.
Z kolei reklamy dynamiczne kierowane były do osób, które weszły już wcześniej w interakcję ze stroną www klienta. Aby uatrakcyjnić wygląd produktów dodaliśmy w lewym dolnym rogu logo klienta, dzięki czemu prezentowane produkty od razu kojarzyły się odbiorcom z wcześniej odwiedzaną stroną.
Efekty
Już w pierwszych dwóch tygodniach kampania wygenerowała sporą sprzedaż, przy skromnym budżecie ok 350 zł wartość sprzedanych produktów wyniosła ok 4500 zł. W kolejnym etapie zasugerowaliśmy klientowi zwiększenie budżetu. Po dwóch miesiącach od uruchomienia kampanii przy wydatkach rzędu ok. 600 zł wygenerowaliśmy sprzedaż na ponad 28 000 zł.