Case study: Facebook Ads – akcesoria dla dzieci

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Sklep z akcesoriami dla dzieci

Wordpress

Brak sprzedaży przez Facebook Ads

PL

Zwiększenie sprzedaży

3 miesiące

Rezultat:

4700%

ROAS

26

zakupów

607 zł

wydatki

28 722 zł

wygenerowana sprzedaż

Wstęp

Kampania reklamowa Facebook Ads dla jednego z największych sklepów z akcesoriami dla dzieci i niemowląt na terenie województwa małopolskiego.

Analiza

Dotychczas głównym źródłem dochodu klienta była sprzedaż w sklepie stacjonarnym. Postanowiliśmy przygotować kampanie sprzedażowe mające na celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży w sklepie internetowym.

Działania

Działania marketingowe rozpoczęliśmy od wdrożenia narzędzi analitycznych; wcześniej nie prowadzono w sklepie żadnych działań reklamowych w związku z czym konieczna była instalacja Piksela, implementacja odpowiednich zdarzeń, a także integracja katalogu produktów.

Początkowo uruchomione zostały dwie kampanie:  z celem konwersje oraz sprzedaż z katalogu. Kampania z celem konwersje kierowana była do młodych kobiet między 25 a 45 rokiem życia. W kreacji zaprezentowaliśmy wózek dziecięcy, który był jednym z najchętniej kupowanych produktów w sklepie. Dodatkowo w treści reklamy zamieściliśmy kod rabatowy, który upoważniał do otrzymania 20% zniżki na zakup wózka. 

Z kolei reklamy dynamiczne kierowane były do osób, które weszły już wcześniej w interakcję ze stroną www klienta. Aby uatrakcyjnić wygląd produktów dodaliśmy w lewym dolnym rogu logo klienta, dzięki czemu prezentowane produkty od razu kojarzyły się odbiorcom z wcześniej odwiedzaną stroną. 

Efekty

Już w pierwszych dwóch tygodniach kampania wygenerowała sporą sprzedaż, przy skromnym budżecie ok 350 zł wartość sprzedanych produktów wyniosła ok 4500 zł. W kolejnym etapie zasugerowaliśmy klientowi zwiększenie budżetu. Po dwóch miesiącach od uruchomienia kampanii przy wydatkach rzędu ok. 600 zł wygenerowaliśmy sprzedaż na ponad 28 000 zł.

Case study: Facebook Ads – akcesoria dla dzieci