Google AdWords zmienia się w Google Ads
Reklama jest dźwignią sukcesu – z tego faktu zdają sobie sprawę wszyscy biznesmeni. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom prawie 18 lat temu powstała aplikacja Google AdWords mająca pomóc reklamować się przedsiębiorcom w internecie i bezpośrednio docierać do potencjalnych klientów. Wszystko występowało w różnych formach – jako krótkie filmy, gify, lub zwykłe teksty. Niestety, o ile sam pomysł i wykonanie było dobre – połączono efektywność z ekologią, korzystanie z Google AdWords było zbyt skomplikowane dla przeciętnego człowieka, a z kolejnymi aktualizacjami i wprowadzaniem dodatków stawało się tylko coraz trudniejsze.
Biorąc pod uwagę te problemy, autorzy postanowili wydać nieco łatwiejsze marki i w taki sposób już dzisiaj zamiast Google AdWords można korzystać z nowego pakietu produktów: Google Ads, Google Ad Manager oraz Google Marketing Platform. Wszystkie części współpracują wzajemnie ze sobą, a przy ich użytkowaniu, reklamodawcy będą mogli korzystać z różnych kanałów dystrybucji reklam – godnych zaufania i łatwych w obsłudze.
Google Ads
Google Ads ma umieszczać swe produkty, czyli reklamy, na różnych platformach Google, wliczając w to serwis Youtube, aplikację Google Play przeznaczoną do, płatnego lub darmowego, pozyskiwania aplikacji, czy chociażby Google Maps – mobilną mapę. Dużą wagę przyłożono do małych firm, których istnieje bardzo dużo na rynku i nie mają one możliwości przeznaczyć dużych zasobów na reklamę. Google Ads zawiera w sobie nowoczesną technologię, która pozwoli właścicielom małych przedsiębiorstw rozreklamować się, i jednocześnie skupić na biznesowych sprawach bez marnowania czasu i pieniędzy.
Google Marketing Platform
Google Marketing Platform tworzy połączenie istniejących już aplikacji – Google Analytics 360 Suite oraz DoubleClick. O ile reklamy zachęcają i informują potencjalnych klientów o nowościach i ofercie każdej z firm, o tyle, gdy przedsiębiorstwo ma już jakieś sukcesy, dobrze jest by monitorowało czy podejmowane działania przynoszą im oczekiwane rezultaty i jak sytuacja może rozwijać się w przyszłości. Pod uwagę brane jest wszystko – zachowania klientów, dotychczasowa sprzedaż, bieżące trendy i wpływ reklam (w tym tych umieszczanych za pomocą Google Ads).
Ponadto Google Marketing Platform stworzyło nowy dodatek o nazwie Display&Video 360, który łączy w sobie funkcje 3 innych aplikacji – Campaign Manager (z pl. menadżer kampanii), DoubleClick Bad Manager oraz Studio and Audience Center. Za ich pomocą, od początku do końca w jednym miejscu da się stworzyć kampanię reklamową i wdrożyć ją przy użyciu kolejnych aplikacji jak np. Google Ads.
Google Ad Manager
Dodając reklamy za pomocą Google Ads warto wiedzieć jak wykonywać to w bardziej efektywny sposób. Ma do tego doprowadzić Google Ad Manager, który dodatkowo pozwoli reklamodawcom więcej zarabiać, na jeszcze większej ilości reklam, które oglądają potencjalni klienci, bez względu na miejsce ich opublikowania – w grach, filmach czy innych aplikacjach internetowych. Wszystko dzięki temu, że Google Ad Manager tworzy połączenie dotychczasowych aplikacji z serii DoubleClick – “-Ad Exchange” oraz “-for Publishers”.