Marketingowe statystyki na 2022 rok

Marketingowe statystyki na 2022 rok

Jak rozpocząć dobrze Nowy Rok? Z garścią statystyk, które pomogą Ci przemyśleć dotychczasowy marketing i zaplanować nowe strategie. Czy warto korzystać z grafik, a może lepiej przerzucić się na wideo? Czy pisanie artykułów na blogu jeszcze się opłaca? Sprawdź w tym blogowym artykule!

O tym lepiej nie zapomnieć!

Oto najważniejsze informacje na temat marketingu internetowego na 2022 rok:

  • 45% organizacji nie ma dokładnie określonej strategii marketingu internetowego. Tymczasem marketingowcy, którzy dokumentują swoją strategię, mają o 300% więcej szans na powodzenie! W 2022 roku warto skupić się na dokładnym planowaniu oraz ewaluowaniu działań, aby wyciągnąć jak najlepsze wnioski. Wiedząc, jakie efekty osiągamy dzięki konkretnym zabiegom, możemy łatwo wyeliminować błędy.
  • Tylko 1% użytkowników Google zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwań. Tak naprawdę 5 pierwszych rezultatów zdobywa 60% wszystkich kliknięć! Widać więc, że konkurencja jest ogromna i jest o co walczyć.
  • Najbardziej skuteczne są landing page, na których formularz ma tylko trzy pola. To z pewnością wystarczy, by zdobyć potrzebne dane od Klientów: nazwisko, numer telefonu i adres mailowy. Co więcej, umieszczenie nagrań wideo na takiej stronie zwiększa konwersję o 85%, a wypowiedzi Klientów na temat Twojej firmy – o ponad 30%. Warto zatem zastanowić się, czy możemy wyposażyć landing page w tego typu “magnesy”.

Social Media

Ponad połowa świata korzysta już z różnego rodzaju platform. Każdy z nas spędza tam średnio 2 godziny dziennie. Trzy czwarte marketerów twierdzi, że ich działania w tym obszarze przyniosły wzrost ruchu na stronie, ale koniecznie trzeba korzystać z materiałów wizualnych, aby to osiągnąć.

Co ważne, obecnie większość użytkowników przegląda sociale na smartfonach, zatem warto sprawdzać, jak wyglądają nasze posty na ekranie komputera i telefonu. Nie każdy format wygląda dobrze na obu urządzeniach.

Najbardziej wartościowym kanałem marketingowym jest Instagram: uzyskujemy tam zaangażowanie 84 razy większe niż na Twitterze i 10 razy większe niż na Facebooku. Warto wiedzieć, że zdjęcia, na których widać twarz, osiągają około 30% więcej reakcji, więc warto pokazywać twarz swojego biznesu – dosłownie!

Zdjęcia czy wideo?

Wiemy na pewno, że użytkownicy wolą zdjęcia od tekstu. Lepiej przyswajamy informacje w sposób wizualny, a artykuły blogowe opatrzone fotografią zyskują 90% więcej wyświetleń.

Warto jednak wiedzieć, że w tym roku materiały wideo będą stanowiły 80% ruchu w Internecie, a ponad połowa użytkowników chciałaby widzieć więcej nagrań od swoich ulubionych marek. Nie ma więc na co czekać!