Tworzenie Case Study – przekonaj do siebie Klienta

Tworzenie Case Study - przekonaj do siebie Klienta

Case study to świetne narzędzie w marketingu. Dlaczego? Ponieważ łączy w sobie dobre referencje i prezentację firmy. To forma, która jak żadna inna pokazuje, że mamy zadowolonych Klientów oraz nasza oferta się sprawdza; każdy zainteresowany może przeczytać case study i przekonać się na własne oczy. Trudno byłoby osiągnąć taki efekt w inny sposób, szczególnie wtedy, kiedy przedsiębiorstwo zajmuje się usługami i nie sprzedaje gotowego produktu, łatwego do pokazania w katalogu.

Case study niezawodnie wzbudza zainteresowanie Klienta, a także dostarcza odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytanie: “jak to robi konkurencja?” Dlatego warto zwrócić uwagę na to, aby prezentacja była odpowiednio przygotowana. Jak tworzyć case study i o czym pamiętać? Wyjaśniamy poniżej.

Zacznij od kontekstu

Na początku dobrze jest podać informacje na temat firmy, z którą współpracowaliśmy: jaka jest jej wielkość, czym się zajmuje, jakie problemy wymagały rozwiązania. Jest to bardzo ważne, ponieważ nakreślenie tego kontekstu pomaga czytelnikowi zidentyfikować się z przypadkiem opisanym w case study. Nasz potencjalny Klient będzie szukał w przykładzie swoich problemów, będzie porównywał swoją sytuację z tą z dokumentu: wielkość firmy, branżę, lokalizację, produkty.

Potem czas na szczegóły

Koniecznie powinniśmy opisać, co udało nam się zdiagnozować w trakcie współpracy, jaki był punkt wyjściowy działań. Jeśli dysponujemy statystykami z tego okresu albo wypowiedziami Klienta, to warto je dołączyć. Zwróćmy również uwagę na to, jak przebiegała współpraca: czy przemyśleliśmy proces, czy utrzymywaliśmy kontakt z usługobiorcą, jak przebiegało wdrożenie rozwiązań. To dla potencjalnego kupującego jest ważniejsze, niż np. szczegóły technologiczne.

Na koniec zostaw najlepsze

Wreszcie przychodzi czas na opisanie efektów. Co się stało po naszej interwencji? Jakie zmiany nastąpiły? Statystyki będą tutaj niezwykle pomocne, ale warto pamiętać, że najlepiej przemawia do Klienta język pieniędzy. Ponadto, najważniejsze jest udowodnienie, że nasze działania wypełniły cele i założenia z początku współpracy, a nie tylko “odwaliliśmy swoje” i tyle. Referencje od zadowolonego usługobiorcy bardzo się tutaj sprawdzą.

Wezwanie do działania

Case study należy zakończyć w odpowiedni sposób, czyli Call to Action. Prezentacja nie powstaje przecież po to, aby leżeć w szufladzie; jej celem jest zachęcenie czytelnika do podjęcia współpracy. Skoro potencjalny Klient zapoznał się już z przypadkiem, to teraz czas na kolejny krok: spotkanie, rozmowę.

A inspiracje do tworzenia case study znajdziesz na naszej podstronie!