Branża:
Technologia:
Problem:
Rynek:
Cel:
Czas:
Medycyna estetyczna
Wordpress
Niska świadomość marki
PL
Pozyskanie nowych klientów
3 miesiące
Rezultat:
980
nowych obserwujących
5,77 zł
koszt pozyskania jednego leada
700000
zasięg w 3 miesiącu współpracy
4000 zł
budżet miesięczny
Wstęp
Usługa Social Media realizowana dla kliniki medycyny estetycznej – Beauty Doctor. Do tej pory działania marketingu internetowego z zakresu Social Media nie były realizowane.
Cele, którym zobowiązaliśmy się sprostać:
- Pozyskanie klientów i możliwie najszerszy zasięg komunikacji.
- Adekwatna komunikacja dotycząca przewag nad konkurencją.
- Zwiększenie liczby obserwujących profil.
- Zaangażowanie możliwie największej ilości obserwujących do wejścia w interakcję z postami.
- Budowanie świadomości wysokiej jakości usługi wśród odbiorców.
Analiza sytuacji początkowej
Klinika nie istniała w Social Mediach, a przed nami stały następujące wyzwania:
- Bardzo duża konkurencja w branży, która wiązała się z koniecznością przygotowania nieszablonowej komunikacji.
- Położenie nacisku na kompetencje lekarzy pracujących w gabinecie.
- Konieczność zbudowania strategii komunikacji od podstaw.
- Konieczność zbudowania społeczności od podstaw. W ramach współpracy założyliśmy i w pełni skonfigurowaliśmy fanpage klienta.
Działania
W celu wyróżnienia Kliniki Beauty Doctor spośród innych gabinetów kosmetycznych zaproponowaliśmy klientowi miks kilku różnych strategii. Postawiliśmy m.in. na sprawdzone działania mające na celu angażować obserwujących fanpage, takie jak głosowania na reakcje, które spotkały się z bardzo dobrym odzewem.
Głosowanie na reakcje tego typu pozwala również na określenie preferencji osób zainteresowanych usługami gabinetu. Dzięki niemu wiemy, że większość potencjalnych klientów jest zainteresowana przede wszystkim usługą modelowania ust. Dzięki tej informacji mogliśmy przygotować kolejny post, nawiązujący właśnie do tej usługi.
Klientowi zależało na możliwie nieszablonowej, swobodnej komunikacji, która będzie wyróżniała jego gabinet. W związku z tym zaroponowaliśmy proste posty nacechowane humorystycznie z wykorzystaniem antropomorfizacji zwierząt, które spotkały się z dobrym odzewem ze strony społeczności. W komunikacji klienta wykorzystaliśmy też posty w formie animacji.
W komunikacji postawiliśmy też na wykorzystanie wizerunku ludzkiego w postach, który wg. badań pozwala na przyciągnięcie wzroku użytkowników Facebooka i Instagrama na dłużej, niż większość treści, które są go pozbawione. Te działania również spotkały się z dobrym odzewem ze strony obserwujących.
W branży beauty z bardzo dobry odzewem spotykają się treści prezentujące efekty zabiegów – przed i po. Zaproponowaliśmy klientowi wykorzystanie zdjęć oprawionych kolorystycznie i w logo gabinetu w celu zwiększenia sprzedaży usług cieszących się największym zainteresowaniem.
Na prośbę klienta rozpoczęliśmy też pozyskiwanie danych kontaktowych do klientów zainteresowanych usługą za pośrednictwem kampanii z wykorzystaniem formularza. Taka kampania wykorzystuje format formularza na Facebooku, czyli możliwość automatycznego udostępnienia swoich danych po kliknięciu w reklamę. Poniżej przykład reklamy z akcji promocyjnej przygotowanej na dzień matki, w której funkcję “lead magnetu”, czyli hasła mającego przyciągać klientów do wejścia w interakcję z reklamą, spełnia voucher. Reklamy z wyraźnie zarysowaną korzyścią przynoszą o wiele lepszy efekt i pozwalają na pozyskanie leadów znacznie niższym kosztem.
Celem reklamy formularzowej z wyraźnie zarysowaną, dużą korzyścią jest przyciągnięcie klienta do skorzystania z produktu pierwszy raz i czerpanie zysków z potencjalnej współpracy przy kolejnych usługach, jak w przypadku Beauty Doctor. Poniżej przykład reklamy sponsorowanej i posta na profilu klienta w dwóch, osobnych wydaniach.
Jak widać reklama spotkała się z bardzo dużym odzewem ze strony klientów i uznaniem ze strony osoby reprezentującej Klinikę Beauty Doctor (komentarz).
W promocji Kliniki Beauty Doctor postawiliśmy mocno na ‘terminy promocyjne’, czyli możliwość okazyjnego skorzystania z usług w znacznie niższej cenie w celu przyciągnięcia możliwie dużej ilości klientów, także do obserwowania fanpage. Poniżej do wglądu reklama na polubienia strony (z lewej strony), która pozyskuje nowych obserwujących. Od momentu wprowadzenia reklamy, w Messengerze regularnie pojawiają się liczne zapytania o ceny promocyjne.
Zaproponowanie korzyści w postaci vouchera, czy promocji, jest bardzo skutecznym sposobem, aby skłonić klienta do skorzystania z usługi pierwszy raz. Dzięki fachowej, rzetelnej obsłudze, część z klientów przyciągniętych przez promocję zostaje stałymi klientami, generującymi w długofalowej perspektywie o wiele większe przychody dla firmy.
Efekty
W ciągu 2,5 miesiąca pozyskaliśmy 980 nowych obserwujących (łączny koszt kampanii na polubienia strony wyniósł 547 zł).
W 3. miesiącu współpracy koszt pozyskania 1 leada (danych kontaktowych do osoby zainteresowanej usługą) wyniósł 5,77 zł dla akcji z voucherem o wartości 100 zł do usług o wartości całkowitej przekraczającej 500 zł.
W 3. miesiącu zasięg fanpage przekroczył 700 000 osób przy miesięcznym budżecie reklamowym na poziomie 4000 zł.