Case study: Social Media – OW Sęk

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Ośrodek wypoczynkowy

Wordpress

Niskie zaangażowanie odbiorców

PL

Budowa wizerunku marki

3 miesiące

Rezultat:

0,42 zł

koszt za polubienie strony

150

śr. ilość reakcji pod postem

67621

miesięczny zasięg strony

200 zł

mies. koszt za 909 reakcji

Wstęp

Usługa Social Media realizowana dla ośrodka wypoczynkowego Sęk w Karwii.

Cele, którym zobowiązaliśmy się sprostać:

  1. Pozyskanie klientów i możliwie najszerszy zasięg komunikacji.
  2. Budowa silnego, łatwego do rozpoznania wizerunku marki.
  3. Zwiększenie liczby obserwujących profil.
  4. Zaangażowanie możliwie największej ilości obserwujących do wejścia w interakcję z postami.
  5. Zbudowanie spójnej komunikacji wizualnej.

Wyzwania

  1. Spadek obrotów w sektorze turystycznym.
  2. Sezonowość usługi.
  3. Niskie zaangażowanie ze strony społeczności na fanpage.

Na co warto zwrócić uwagę w tym case study?

  1. Dobór tematów do publikacji.
  2. Dobór tekstów i emotikon.
  3. Ilość reakcji pod postami.
  4. Efekt działań!

Działania

Komunikacja w ramach profilu:

W komunikacji prowadzonej dla ośrodka wypoczynkowego Sęk bardzo istotne było dla nas szybkie wprowadzenie efektywnej, spotykającej się z dobrym odzewem komunikacji jeszcze przed rozpoczęciem sezonu (na co w momencie rozpoczęcia współpracy pozostał nam niecały miesiąc).

W związku z tym postawiliśmy na sprawdzone strategie, które stosowaliśmy wcześniej z dobrym efektem w promocji placówek turystycznych i hoteli w całej Polsce.

W celu znacznego poszerzenia zasięgu OW Sęk i aktywizacji społeczności, jednym z pierwszych działań, które wprowadziliśmy, było głosowanie na preferencję z wykorzystaniem emotikon. Przy doborze pytania do tego typu postów kluczowe jest odpowiednie znalezienie tematu, który będzie istotny dla możliwie dużej części osób, do których trafi reklama. W tym wypadku, po szczegółowym wywiadzie z osobą odpowiedzialną za kontakt po stronie OW Sęk, uznaliśmy, że dla znacznej części odwiedzających kwestia spędzania wakacji z czworonogiem jest bardzo ważna.

Jak widać poniżej, nasze założenia okazały się słuszne – post spotkał się z bardzo dużym odzewem ze strony obserwujących, dzięki czemu trafił do tysięcy ludzi, mimo stosunkowo niedużego nakładu na reklamę.

Case study: Social Media - OW Sęk

 

 

Oprócz głosowań na preferencje, wprowadziliśmy również do komunikacji posty mające rozpoczynać dyskusję w komentarzach. To o wiele trudniejsze zadanie, ponieważ napisanie komentarza jest czynnością o wiele bardziej czasochłonną, niż prosta reakcja emotikoną.

Do rozpoczęcia dyskusji wybraliśmy dylemat dobrze znany każdemu turyście, dzięki czemu udało się zaktywizować ponad 200 (!) obserwujących.

Case study: Social Media - OW Sęk

 

Oczywiście tego typu strategia może przyjmować różne formy. Poniżej przykład kolejnego posta aktywizującego, który również spotkał się z bardzo dobrym odzewem ze strony społeczności.

Case study: Social Media - OW Sęk

 

W komunikacji OW Sęk nie mogło zabraknąć też postów o wydźwięku bardziej informacyjnym, mających informować użytkowników o wyróżnikach marki OW Sęk, a także wolnych terminach. Tego typu komunikaty będą pojawiać się regularnie z zamysłem generowania bezpośrednich zamówień, także wśród zaktywizowanej wcześniej innymi postami grupy obserwujących.

W poście przedstawionym poniżej warto zwrócić uwagę na odpowiedni dobór emotikon i właściwą segmentację tekstu, która ułatwia jego przyswojenie i poprawia przejrzystość. Oprócz tego kluczowe informacje (wolne terminy, numer telefonu) znajdują się zarówno na grafice, jak i w opisie reklamy. Dzięki temu reklama jest efektywna we wszystkich umiejscowieniach (także na Instagramie, gdzie jest wyświetlana).

Case study: Social Media - OW Sęk

 

Efekty

Koszt uzyskania 1 polubienia strony w okresie naszej współpracy: 0,42 zł

Średnia liczba reakcji pod postem przekracza 150.

Miesięczny zasięg fanpage: 67 621

Całkowita ilość reakcji na posty z budżetu 200 zł/mc: 909.