1 000 nowych obserwatorów na Instagramie od zaraz
Nie, nie chodzi o kupowanie 1 000 botów, które będą zostawiać polubienia i generować komentarze pod postami. Choć niektóre profile stosują takie praktyki, to jest to oczywiście niezgodne z regulaminem Instagrama i z całą pewnością stanowi oszustwo wobec użytkowników.
Czy zatem możliwe jest szybkie uzyskanie nowych obserwatorów bez żadnego kombinowania? Jak najbardziej: wystarczy zwrócić uwagę na kilka szczegółów i uważnie prowadzić konto. To prawie to samo, co planowanie randki!
Dobre pierwsze wrażenie
Najpierw trzeba sprawić, aby druga osoba nas dostrzegła. Na Instagramie „przedstawianie się” odbywa się za pośrednictwem nazwy konta i opisu. Nazwa użytkownika musi być łatwa do zapamiętania, a jeśli jest już zajęta, to postarajmy się i tak zachować w niej nazwę marki. Przykładowo: gdy „homelove” jest niedostępne, to wypróbujmy raczej „homelovedesigns” zamiast „lovehome”. Bio z kolei powinno być ciekawe, ale również przejrzyste i informatywne.
Drugą sprawą jest wygląd. Warto zaplanować dokładnie szatę graficzną konta, ponieważ Instagram jest silnie wizualny. Zdjęcia powinny być wysokiej jakości, a edycję należy przeprowadzać w określonym kluczu, aby całość wyglądała spójnie na pierwszy rzut oka. Warto wyselekcjonować kilka kolorów do identyfikacji oraz wybrany format, który często będzie powracał.
Wybierz odpowiednią datę
Na randki najlepszym terminem jest weekend, a na publikację postów? Według badań jest to wtorek, około 11:00 i 14:00.
Dobrze jest ustalić harmonogram, którego będziemy się trzymać. Oczywiście, jak pisaliśmy ostatnio, regularność nie jest niezbędna, aby osiągnąć sukces marketingowy, ale z pewnością pomoże skrystalizować pomysły i zabezpieczyć się na wypadek kreatywnego bloku. Ponadto, na samym początku dobrze jest przygotować kilka grafik, którymi można zapełnić profil, aby nie wyglądał pusto. Pamiętajmy, żeby publikować treści ciekawe dla odbiorcy, ale to nie wszystko!
Wysłuchaj też drugiej strony
Co ciekawego mają do powiedzenia użytkownicy? Social media to miejsce, gdzie każdy może się wypowiedzieć – więc warto wykorzystać to również na profilu! W stories można uruchomić Q&A, ankietę albo konkurs, a odpowiedzi łatwo przerobić na kolejne posty. Również komentarze to dobry materiał na treści. Dobrym posunięciem jest także korzystanie z zasięgów influencerów lub innych marek w ramach współprac.
Ostatecznie, dopieszczony wygląd, punktualność i umiejętność słuchania sprawią, że druga strona wpadnie po uszy. Choć w przypadku Instagrama pomoże jeszcze odrobina płatnego marketingu.