4 powody, dla których warto istnieć w social mediach

4 powody, dla których warto istnieć w social mediach

Wyobraź sobie, że codziennie otwierasz aplikację Instagrama (a może nawet kilka razy dziennie) i przeglądasz nowe posty. Jak zwykle natrafiasz na zdjęcie wrzucone przez Smaczne-go: firmę cateringową. Lubisz tę markę, ale co ważniejsze – lubisz jej konto.

Smaczne-go publikuje wszystkie swoje grafiki w jednolitym, unikalnym stylu, dzięki czemu ich profil wygląda na profesjonalny, oryginalny i artystyczny. Korzysta również ze specjalnego hasztagu, którego używają Klienci, kiedy chcą zostać oznaczeni na koncie firmy. Marka ta ma już ponad tysiąc obserwatorów.

Jakie płyną z tego korzyści? Oto 4 powody, dla których warto istnieć w social mediach!

1. Zwiększanie świadomości marki

Z social mediów korzysta mnóstwo ludzi. Jeśli nie prowadzisz tam swojego profilu, to nie docierasz do setek, a nawet tysięcy użytkowników, którzy potencjalnie byliby zainteresowani Twoją ofertą. Badania potwierdzają, że na platformach społecznościowych możemy skutecznie rozwinąć zaangażowanie ze strony odbiorców – za pomocą komentarzy, polubień, udostępnień – a to znacząco podnosi rozpoznawalność marki na rynku.

Mamy również możliwość umieszczenia linków prowadzących bezpośrednio do naszej witryny, dzięki czemu przy okazji zwiększymy ruch na stronie.

2. Zdobycie nowych leadów i podkręcenie konwersji

Reklama na platformach społecznościowych jest bardzo skuteczna, ponieważ dociera do użytkowników zainteresowanych ofertą, którzy już obserwują nasz content. Aby zwiększyć konwersję, warto zorganizować akcje promocyjne:

  • Konkursy z nagrodami w zamian za komentarze i udostępnienia.
  • Spotkania na żywo, podczas których ogłosimy nowe produkty i inne ogłoszenia.
  • Oferty w sekcji bio, na bieżąco wyświetlającej najnowsze okazje.

Na social mediach można również przeprowadzać niezwykle skuteczne kampanie reklamowe.

3. Nawiązanie więzi z Klientami

To właśnie na platformach społecznościowych tworzymy najlepsze relacje z obserwującymi. Posty są idealnym miejscem do interakcji z użytkownikami, dlatego warto poświęcić swój czas i odpowiadać na komentarze i pytania oraz udostępniać to, co oni wrzucają do sieci w związku z naszymi produktami.

To działa także w drugą stronę: powinniśmy pytać Klientów o opinie na temat firmy i dawać do zrozumienia, jak ważne jest ich zdanie.

4. Poznawanie konkurencji

Analizowanie strategii komunikacyjnej firm z branży pozwala stwierdzić, jakie działania przynoszą pozytywny skutek. Ponadto, możemy tak zorganizować swój marketing, aby odróżniać się na tle innych, co skutecznie przełoży się na rozpoznawalność marki wśród obserwujących. Jednym słowem – same plusy!