ChatGPT w marketingu – czy to ma sens?

ChatGPT w marketingu - czy to ma sens?

Nie da się ukryć, że sztuczna inteligencja rozwija się w niesamowitym tempie. Jeszcze kiedyś nie do wyobrażenia było, że program mógłby napisać książkę, a obecnie oglądamy już reklamy w całości stworzone przez AI. Mowa oczywiście o “Pepperoni Hug Spot”, czyli spocie, który zasłynął dość strasznymi deformacjami twarzy ludzkich. Mimo to, z pewnością stanowi niesamowity przykład możliwości nowych narzędzi.

Wiele osób obawia się, że w branży kreatywnej niedługo ludzie przestaną być całkowicie potrzebni, ponieważ zastąpi ich program. Czy to realne ryzyko? A może AI jest w stanie działać tylko po ujarzmieniu przez człowieka?

ChatGPT4 w służbie marketera

Marketing, jako branża kreatywna, polega na ciekawych pomysłach, sloganach i grafikach. Najcenniejsi specjaliści to właśnie ci, którzy mają głowę pełną nowatorskich rozwiązań oraz potrafią przygotować trafne, przyciągające oko kampanie. To praca na pełnych obrotach, a w niektóre gorsze dni nawet wybitnemu marketerowi może być ciężko przygotować atrakcyjną reklamę.

Właśnie w takich sytuacjach okazuje się, że dobre AI… nie jest złe! ChatGPT4 to darmowe narzędzie na tyle zaawansowane, że może bez trudu wspierać procesy kreatywne. Po wpisaniu polecenia, program potrafi zaproponować kilka rozwiązań, chociażby treść nagłówka albo posta. Zadaniem człowieka jest wybranie spośród propozycji tej odpowiedniej, albo zainspirowanie się nimi i stworzenie własnej. To ogromna pomoc w codziennej pracy – i wcale nie oznacza, że AI odbiera pracę ludziom.

W czym może pomóc ChatGPT4

Automatyzacja pewnych elementów procesu kreatywnego niezwykle usprawnia pracę. Chatbot może pomóc w:

  1. opracowywaniu słów-kluczy – może wybrać dla Ciebie odpowiednie, popularne hasła,
  2. przygotowaniu call to action – potrafi stworzyć chwytliwe CTA, kiedy jesteśmy ograniczeni liczbą znaków oraz słowami kluczowymi,
  3. wymyśleniu nowych pomysłów – jest w stanie podsunąć koncepcje na nowe posty lub artykuły, a także pozwala na wyjście z bańki informacyjnej.

Kwestia etyki

Jeśli klient płaci marketerowi za przygotowanie kampanii marketingowej, to czy etyczne jest, aby specjalista korzystał z ChatGPT4? Na pewno nie, jeśli klient wyraźnie zaznaczył, że sobie tego nie życzy. Również ukrywanie takiego narzędzia i przypisywanie sobie wszystkich zasług może być niemile widziane. Najlepiej kierować się zasadą transparentności – w końcu pomoc ze strony AI nie jest niczym złym, skoro ostateczne decyzje i tak musi podjąć człowiek. Warunek jest jedynie taki, że pozostajemy uczciwi w naszej pracy.