Content marketing – 5 trendów, które warto naśladować

Content marketing - 5 trendów, które warto naśladować

W ostatniej dekadzie social media stały się niemożliwe do pominięcia przy planowaniu strategii marketingowej. Dlaczego? Ponieważ, wg badania We Are Social, w 2020 r. liczba osób używających mediów społecznościowych wzrosła do 3.8 miliarda i to nie koniec.

W związku z tym warto poświęcić chwilę, aby zrozumieć, jak działają takie platformy. Dziś wszyscy wiemy, że utrzymywanie kontaktu z odbiorcami i budowanie z nimi stabilnej relacji to przepis na sukces, ale w jaki sposób to osiągnąć? Najlepiej jest przeanalizować popularne strategie i uczyć się od najlepszych. Oto trendy 2020 roku!

Personalizacja

Dostosowywanie reklam do odbiorcy to sposób na trafienie w jego gusta. Platformy, takie jak Facebook, dostrzegają tę zależność i umożliwiają nam wyświetlanie treści ściśle dobranym grupom demograficznym. A jak się do tego zabrać? Przede wszystkim zrób research i dowiedz się, kto jest odbiorcą Twoich reklam. Następnie wybierz takie środki przekazu, które pokażą, że Ci zależy na stałej i uczciwej relacji.

Instagram ukrywa polubienia

Jedna z najpopularniejszych platform zdecydowała się schować liczbę serduszek pod postami. Może to być problem szczególnie dla działu marketingu, ponieważ cyfry są tym, czym mierzymy sukces. Jednak najważniejsze to zrozumieć powód takiej decyzji: jest nim troska o zdrowie psychiczne użytkowników. Instagram chce przerwać ścisłe uzależnianie popularności marki czy postu od liczby lajków – w końcu niektóre podmioty stosują strategię kupowania fejkowych polubień, by wydawało się, że odniosły sukces.

Jak zatem sobie z tym poradzić? Warto np. zainwestować w Instagram Ads jako alternatywę dla mierzenia wskaźnika rentowności. Najważniejsze jednak pozostaje podtrzymanie zaangażowania odbiorców, choćby przez metodę storytellingu. Im wcześniej nastawisz się na taką zmianę i przestaniesz zwracać uwagę tylko na liczbę polubień, tym lepiej; w końcu przewiduje się, że inne platformy podążą śladami Instagrama.

Materiały wideo

Nagrania wciąż są na topie jeśli chodzi o preferowany rodzaj treści w internecie. Można udostępniać je na TikToku, Instagram Stories, Facebook Live czy po prostu na YouTube. Wg badania przeprowadzonego przez Cisco, do 2022 r., aż 82% contentu w sieci będą stanowić filmy!

Dlatego ważne jest, abyś zaczął na poważnie rozważać tego typu materiały. Może mógłbyś nagrać wideo szkoleniowe? Oprowadzić widzów po swojej siedzibie na żywo? Przygotować recenzję swojego produktu? Warto zastanowić się, co mogłoby spodobać się Twoim Klientom i w taki sposób przygotować startegię marketingową.