kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Czatboty. Dlaczego spotkasz je wszędzie?

Czatboty. Dlaczego spotkasz je wszędzie?

Czatboty to aplikacje, które są zintegrowane z daną platformą, aby automatycznie odpowiadać na przychodzące wiadomości i zaczynać konwersacje w sposób najbardziej podobny do ludzkiego.

System ten oczywiście nie jest nowy. Ale w tym roku, jak podaje Business Insider, okaże się szczególnie ważny: według najnowszych badań, ta gałąź branży zwiększy swoją wartość z 2.6 milionów dolarów w 2019 r. aż do 9.4 milionów w 2024 roku. Najbardziej z czatbotów będą korzystać sklepy internetowe, ponieważ to one będą potrzebować sprawnej obsługi klienta, których będzie przybywać. Ale aplikacje te przydadzą się wszystkim.

Kolej na automatyczne rozwiązania

Rok 2020 był czasem ogromnych zmian w naszym życiu. Ale to, że ograniczyliśmy kontakt z ludźmi, nie sprawiło, że nagle przestaliśmy w ogóle potrzebować kontaktu. Czatboty okazały się przydatne w walce z COVID-19: wspierały komunikację pomiędzy pracownikami służby zdrowia, pomagały udźwignąć zwiększoną sprzedaż internetową, odciążały biura obsługi klienta. Przy czym okazało się, że tak naprawdę nie są w stanie zastąpić ludzi.

A jak działają czatboty?

Kiedy użytkownik wysyła do nich wiadomość, bot przetwarza język i wyłapuje w nim słowa kluczowe. Ustala następnie kontekst oraz intencję nadawcy, a potem wybiera najlepszą z dostępnych zapisanych wcześniej odpowiedzi. Oczywiście, nie poradzą sobie ze skomplikowanymi kwestiami. Dlatego ich zadaniem jest oszczędzać czas. Aplikacja bowiem odpowiada na najczęściej zadawane pytania (lub na popularne prośby i uwagi) w ciągu sekund, a jeśli zdarzy się to bardziej wymagające, zostanie ono przekazane pod opiekę człowieka.

Skąd to się wzięło?

Tego typu technologia to oszczędność. Pracownicy nie muszą już zajmować się każdym przypadkiem z osobna, a mogą skupić się na rozwiązywaniu tych najbardziej skomplikowanych. Całość w dodatku przebiega znacznie szybciej i dany klient po prostu otrzyma odpowiedź w mgnieniu oka. Co więcej, w 2019 r. aż 62% amerykańskich klientów zadeklarowało, że lubią korzystać z czatbotów, aby kontaktować się z firmą.

Nie zapominajmy też o tym, że czatboty są w stanie skutecznie zbierać dane, a te są niezwykle ważne w dzisiejszym internetowym świecie. W ułamku sekundy zapiszą wszystko, co potrzebne do rozwoju Twojej branży. Światem Big Data rządzi zasada 3V: volume, variety and velocity, czyli ilość, jakość, szybkość. Włączenie do procesu obliczeń botów sprawi, że nie tylko zbieramy więcej danych, jak i szybciej procesujemy to, co zbierzemy.

Właśnie dlatego najwięksi giganci korzystają z czatbotów.