kontakt@freshview.pl | +48 531 682 028

Czy marketing to sprzedaż? Jak rozmawiać z potencjalnymi klientami

Czy marketing to sprzedaż? Jak rozmawiać z potencjalnymi klientami

Sprzedaż to nie jest dokładnie to samo, co marketing, ale skuteczna sprzedaż to zdecydowanie wynik dobrego marketingu. Aby wzbudzić zaufanie Klienta i przekonać go do naszej oferty powinniśmy wiedzieć, jak z nim rozmawiać i jakich używać narzędzi, prawda? Innymi słowy, musimy posiąść umiejętność autoprezentacji!

Oto kilka wskazówek na temat tego, jak stać się przekonywającym handlowcem i jakich błędów w kontaktach z Klientem unikać.

Po pierwsze – szczerość

To powinno być oczywiste, ale wszelkie naginanie prawdy lub, po prostu, kłamanie, nie popłaca. Wieść o oszustwie rozniesie się dalej i zaszkodzi Twojej firmie w przyszłości. Zamiast tego bądź sobą i postaraj się wzbudzić zaufanie: niczego nie ukrywaj, bądź dobrze przygotowany na ewentualne trudne pytania, znaj swoją konkurencję oraz markę Klienta, z którym rozmawiasz. W ten sposób wydasz się profesjonalny i zbudujesz dobre relacje, które zaprocentują w przyszłości.

Po drugie – słuchanie jest tak samo ważne, jak mówienie

Może się wydawać, że praca handlowca opiera się na dobrej retoryce i słowotoku. Tymczasem ważniejsza od wzniosłych przemów jest po prostu rozmowa. Bądź uważny i zwracaj uwagę na to, co komunikuje Klient: jakie są jego potrzeby, oczekiwania, wątpliwości. Pamiętaj, że to on jest tutaj najważniejszy.

Nikt nie lubi mierzyć się z trudnymi pytaniami, ale tak naprawdę są one dobrą okazją do pokazania swoich mocnych stron! Unikaj odpowiedzi „nie wiem”, a zamiast tego skontaktuj się z przełożonym lub producentem i uzyskaj potrzebne informacje. Klient na pewno doceni fakt, że przejmujesz się jego sprawą.

Po trzecie – nie daj się ponieść nerwom

W odpowiedniej autoprezentacji ważne jest radzenie sobie ze stresem. Kiedy jesteśmy zestresowani, nie myślimy logicznie, a także nasze emocje udzielają się innym. Należy więc trzymać nerwy na wodzy, być zawsze spokojnym, a nawet umieć uspokoić Klienta.

Bądź pewny siebie i uśmiechnięty, nie popisuj się specjalistycznym językiem, ponieważ pozytywne odczucia wpływają na to, jak postrzegają nas inni. W ten sposób budujesz swoją markę osobistą, a dzięki niej masz okazję nawiązać dużo wartościowych relacji. Będziesz również częściej uzyskiwał dobre rekomendacje.

Po czwarte – wyciągaj wnioski

Trudno jest niekiedy zauważyć błędy, które sami popełniamy. Ale kiedy już przydarzy Ci się porażka, zawsze postaraj się wynieść z niej naukę na przyszłość. Pamiętaj, aby się nie poddawać: pomyłki zdarzają się każdemu.

Niezwykle ważne jest także panowanie nad swoim czasem. Naucz się efektywnie nim zarządzać, a nie przytłoczy Cię nadmiar obowiązków i spotkań.