Czy warto reklamować się na Snapchacie?

Istnieją różne drogi dotarcia do potencjalnych klientów, bardziej lub mniej oczywiste. Jedno jest pewne – reklama jest dźwignią handlu, dlatego warto wypracować sobie kanały, którymi nasza oferta produktów lub usług dotrze do grupy docelowej klientów. Przestrzenią dla reklam stają się także popularne komunikatory internetowe, w tym Snapchat, który zagościł na naszym rynku około czterech lat temu. Czy warto rozważyć go jako miejsce do przyciągania potencjalnych klientów?

Czy warto reklamować się na Snapchacie?
Źródło / shutterstock.com

Kiedy wiek ma znaczenie…

Jest to z pewnością pomysł godny rozważenia. Zachęcająco brzmi już sama ilość użytkowników, korzystających ze Snapchata. Szacuje się, że ten komunikator zrzesza ponad 300 milionów aktywnych użytkowników. Rozważając reklamowanie się na Snapchacie, należy także dokonać analizy rodzaju oferowanych przez nas usług w stosunku do tego, jakie osoby najczęściej korzystają z tego komunikatora.

Jak wynika z badań 70 procent wszystkich użytkowników to osoby młode, w przedziale wiekowym do 34 lat. 45% użytkowników to osoby pomiędzy 18-24 lat. Jaki stąd wniosek? Snapchat, jako przestrzeń do przeprowadzenia kampanii reklamowej, sprawdzi się jeśli jej adresatami będą przede wszystkim osoby w młodym wieku.

Okazuje się także, że w przypadku podziału na płeć to kobiety częściej komunikują się przy pomocy Snapchata. Stanowią one 70% użytkowników. To także może stanowić wskazówkę dla przedsiębiorcy – łatwiej będzie dotrzeć do klienta, jeśli nasz asortyment w dużym stopniu skierowany jest do Pań.

Bo liczy się czas…

Gdy decydujemy się na reklamę w Internecie, często określamy konkretny czas (godzinę), kiedy prawdopodobieństwo dotarcia do jak największej liczby osób, jest stosunkowo najwyższe. Wszystko po to, aby reklama przyniosła jak największe zyski. Wybór nieodpowiedniego czasu na reklamę (kiedy „ruch” w Internecie jest mniejszy) oznacza straty.

Ze Snapchatem sprawa ma się nieco inaczej. Dogodnym wydaje się fakt, iż jego użytkownicy są aktywni w zasadzie cały dzień. Spadek aktywności obserwuje się tylko nocą, co jest naturalne. Umożliwia nam to reklamowanie swoich usług właściwie w każdym czasie.

Kolejnym plusem, może być pozornie mniej istotny fakt. Otóż ze względu na to, że nie ma możliwości przewinięcia lub też usunięcia „wyskakujących” reklam, ich adresat na pewno zobaczy daną treść reklamową, nawet jeśli nie będzie nią specjalnie zainteresowany.

To znacznie zwiększa szanse na zdobycie potencjalnego klienta, nawet jeśli przyjdzie nam konkurować ze znanymi markami.