Czy warto zlecić prowadzenie kampanii Facebook Ads agencji marketingowej?

Z Facebooka korzysta regularnie ponad 2 miliardy osób na świecie. Jest on świetnym miejscem na kampanię reklamową Twojej firmy. Wielu przedsiębiorców promowało lub obecnie promuje swój profil osobiście z różną skutecznością. Na co należy uważać przy tworzeniu i obsłudze kampanii? Jakie mogą być zalety powierzenia promocji agencji marketingowej? Czy warto zatrudniać osobę do własnego działu marketingu czy lepszym rozwiązaniem jest outsourcing?

Zalety outsourcingu Facebook Ads

Wielu właścicieli małych i średnich firm próbowało płatnej promocji swojego biznesu na Facebooku. Często wykonują to osobiście lub zlecają swojemu pracownikowi. Wielu z nich po jakimś czasie zaprzestało z powodu braku efektów. Często dochodzą do decyzji, że promocja na Facebooku w ich przypadku nie jest skuteczna. Jest wiele czynników wpływających na opłacalność i skuteczność kampanii. Faktem jest, że należy poświęcić wiele czasu na edukację i zdobywanie doświadczenia, aby poznać je wszystkie. Źle zaplanowana kampania może spowodować, że wydamy dużo pieniędzy i nie zrealizujemy założonych celów.

Uwolnienie swojego czasu

Obsługa i optymalizacja reklam Facebook Ads zajmuje dużo czasu. Przed każdą nowo uruchomioną kampanią należy poświęcić wiele godzin na jej przygotowanie, a jeszcze więcej na jej prowadzenie i ulepszanie. Ciągłe doskonalenie kampanii, odpowiedni wybór grupy docelowej tzw. targetowanie jest czasochłonny i często decyduje o opłacalności przedsięwzięcia. W wielu przypadkach, aby kampania była skuteczna powinniśmy utrwalać przekaz reklamowy. Możemy to osiągnąć budując bazy remarketingowe, które będą w czasie prowadzenia kampanii rozbudowywane. Zlecając tą pracę agencji możemy korzystać z jej doświadczenia – co może znacznie obniżyć kwotę, którą wydamy na osiągnięcie biznesowego celu.

Oszczędność finansowa

Skutecznie przeprowadzona kampania Facebook Ads może przynieść dużo nowych klientów i zwiększyć przychód firmy. Jednak jeśli  źle ją zaplanujemy i zrealizujemy – może to też być jedna z najkrótszych dróg do utraty pieniędzy. W większości przypadków budżet reklamowy znacznie przewyższa wynagrodzenie firmy marketingowej. Kompetentna agencja prowadząca kampanię na Facebook-u używając tylko część przewidywanego budżetu osiągnie efekt, który otrzymałbyś samodzielnie prowadząc kampanię i przeznaczając Twój cały zakładany budżet miesięczny. Zatrudniając doświadczoną zewnętrzną firmę znacząco zwiększasz szanse na lepszy zwrot z inwestycji.

Jakie są minusy takiego rozwiązania?

Czasem może to nie mieć finansowego sensu. Jeśli Twój budżet reklamowy jest zbyt mały, zlecanie obsługi kampanii agencji może nie być opłacalne. Podobnie sprawa ma się w przypadku jeśli Twoje produkty/usługi są bardzo tanie. Jeśli masz nowo otwarty biznes, dopiero go testujesz i nie masz pewności czy będzie rentowny wydatek w postaci zewnętrznej obsługi kampanii przy niskim budżecie reklamowym nie jest dobrą decyzją.