kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Czym jest filtr Google? Jak sprawdzić, czy moja strona go ma?

Czym jest filtr Google? Jak sprawdzić, czy moja strona go ma?

Filtr Google jest karą nakładaną na daną stronę internetową przez to, że wykorzystano na niej niedozwolone metody pozycjonowania, jakie mają na celu podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Warto zauważyć, że otrzymanie filtra prowadzi do obniżenia widoczności strony w sieci, a tym samym do sporego spadku odwiedzin – w skrajnych przypadkach nawet do usunięcia z wyników wyszukiwania. 

Jak Google karze niesforne witryny?

Wyszukiwarka korzysta z dwóch rodzajów filtrów – algorytmicznego i ręcznego. Ten ostatni jest nakładany na dany czas przez Google Webspam Team lub przez algorytmy Google. W tym przypadku otrzymujemy informację o obciążeniu naszej strony www w narzędziu Google Search Console. 

Jeśli chodzi o filtr algorytmiczny – nie zostajemy poinformowani o tym, że został on zastosowany, gdyż nakładany jest automatycznie przez algorytm. Zazwyczaj nałożenie go związane jest z dużym nagromadzeniem słów kluczowych na stronie lub z powielaniem treści. Aby uniknąć ryzyka kary, warto dopasować własną witrynę do wytycznych i przeprowadzić podstawową analizę. 

Jak sprawdzić, czy moja strona ma filtr Google?

Warto na bieżąco kontrolować pozycje wyszukiwania w odniesieniu do danych fraz. Gdy zauważymy spory spadek w wynikach, który utrzymuje się przez kilka dni, może to być znak, że nałożono na naszą stronę filtr algorytmiczny. Kolejną pomocną czynnością jest sprawdzenie danych dotyczących analityki wyszukiwania w Google Search Console. W przypadku korzystania z Google Analytics, mamy możliwość skontrolowania tego, jak wygląda liczba odwiedzających, z wyników organicznych na naszej stronie www. 

Pamiętajmy o tym, aby przeanalizować, za co Google mógł nałożyć na nas filtr. Warto mniej więcej określić datę obniżenia pozycji i zmniejszenia liczby odwiedzin. Konieczne jest także zastanowienie się, czy w ostatnim czasie zmieniła się nasza strona główna, linkowanie do niej lub też do podstron.

Każda firma pragnie uzyskać jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, dlatego korzysta z nowoczesnych narzędzi, pozwalających zaistnieć w strefie online. Filtry są nakładane na strony w przypadku korzystania z niedozwolonych technik pozycjonowania lub błędów w naszej witrynie. Warto poznać wytyczne Google i bezwzględnie się do nich stosować, aby uniknąć tego typu nieprzyjemności.