Czym jest Twich? Jak można go wykorzystać w marketingu?

Czym jest Twich? Jak można go wykorzystać w marketingu?

W ostatnich latach na znaczeniu bardzo zyskuje streaming treści. Nie mamy tutaj na myśli tylko Netfliksa i innych usług VOD, ale także Twitch. To prężnie rozwijający się serwis, który przyciąga miliony użytkowników dziennie, konsumujących publikowane treści. To sprawia też, że jest to idealne miejsce do wykorzystania z perspektywy marketingu. Jak możemy to zrobić?

Czym jest Twitch?

To platforma przeznaczona do streamowania. Użytkownicy mogą zarówno emitować treści, jak i oglądać innych. Streamerzy przeważnie komentują swoje poczynania, a widzowie w tym czasie rozmawiają z nimi i między sobą na czacie serwisu.

Twitch to jednak nie tylko streaming. Platforma posiada także swój konwent, na którym promuje branżę i daje szansę twórcom na spotkanie się z ich fanami. Ci mogą nie tylko uczęszczać na panele ulubionych streamerów, ale również kupować przedmioty z ich markami lub markami sponsorów wydarzenia (jednym z nich jest np. Doritos).

Kim jest publiczność na Twitchu?

Widzowie portalu to głównie nastoletni gracze, ale warto przyjrzeć się im bliżej. Największa część ruchu na stronie pochodzi ze Stanów Zjednoczonych – 22%, ale zaraz potem są Niemcy i Francja. Dane te pochodzą z raportu SimilarWeb, który przestudiował zachowanie użytkowników portalu. Mimo że znaczna część publiki to młodzi mężczyźni, na platformie znajdziemy również wiele osób starszych, jak i kobiet. Jeśli więc uważasz, że nie można spotkać tam Twoich docelowych klientów, możesz się mylić. 

Jak wykorzystać Twitch w marketingu?

Na wiele sposobów – zwiększając świadomość marki, celując w specyficzne audytorium, tworząc streamy promujące produkty i usługi czy korzystać z influencerów. To idealna platforma do kontaktów z klientami i zaangażowania ich w swoje działania.

Twitch jest dobrym sposobem generowania leadów. Marki mogą współpracować z twórcami, którzy na streamie korzystają z ich produktów. Młoda widownia, która ich ogląda, może być bardzo zainteresowana rzeczami, które zobaczą u swoich idolów.

Na Twitch mamy możliwość stworzyć także własną transmisję, która będzie powiązana z wydarzeniami ważnymi dla publiki. Wendy’s, popularna w USA sieć fast foodów, streamowała gameplay Animal Crossing (gra wydana w marcu 2020, obecnie jedna z najpopularniejszych  oglądanych na platformie), w którym bohaterką jest maskotka marki. Większość tytułów transmisji nawiązywała także do darmowej wysyłki, co przypominało użytkownikom, że nie muszą opuszczać serwisu, aby zamówić jedzenie.

Podobnie jak na Facebooku lub YouTube, Twitch również pokazuje reklamy przed transmisjami. Tych nie można pominąć, co sprawia, że nasze spoty mogą być wyświetlane użytkownikom za każdym razem, gdy odwiedzają nowy stream.

Twitch może być wykorzystany w marketingu na wiele sposobów. Mamy możliwość skorzystać z pomysłowości osób, które publikują tam treści, lub z wbudowanych możliwości platformy, by stworzyć miejsce, w którym marka będzie łączyć się z klientami.