Dbaj o swój wizerunek w social mediach. Garść porad

Dbaj o swój wizerunek w social mediach. Garść porad

Media społecznościowe stały się niezawodnym i głównym narzędziem PR-owym. Praktycznie wszystkie duże marki korzystają z wielu kanałów na raz – Facebooka, Instagrama i Twittera – a wiele sięga także po TikToka lub LinkedIna, zależnie od swojego profilu działalności.

Co ważne, platformy te to nie tylko kolejna przestrzeń reklamowa dla firmy, choć oczywiście praktycznie wszyscy prowadzą tam swoje kampanie marketingowe. Social media przede wszystkim stanowią kanał do komunikacji z odbiorcami. To tutaj nawiązujemy z nimi kontakt i budujemy pozytywny wizerunek, publikując angażujące posty, konkursy oraz odpowiadając na pytania. Nigdzie indziej tak skutecznie nie da się powiększyć grona oddanych Klientów!

Jakie dobre praktyki warto zaimplementować, żeby się nie sparzyć?

Bądź konsekwentny

Sukces w sieci nie przychodzi z dnia na dzień – trzeba na niego zapracować. Regularne tworzenie ciekawych, angażujących postów w końcu przyniesie zamierzony skutek, czyli przypływ nowych obserwujących oraz zwiększenie rozpoznawalności marki. Ale uwaga! Choć zaufanie buduje się długo, to stracić je można w kilka chwil.

W Internecie nie jesteśmy anonimowi. Jeśli kiedykolwiek popełnimy faux pas, a nasi odbiorcy to zauważą i zareagują negatywnie, musimy zrobić wszystko, żeby wyjść z twarzą z sytuacji. Niewiele marek tak naprawdę potrafi tego dokonać, ale na pewno pomaga bycie konsekwentnym i umiejętność przyznania się do błędu.

Bądź wiarygodny

Użytkownicy czują większą więź emocjonalną z tymi firmami, które działają w sposób otwarty i uczciwy. Zamiast postować zdjęcia z różnych baz danych, lepiej pokazać naszych pracowników albo miejsce pracy. Lub jeszcze lepiej: pracujących pracowników! Dzielmy się z odbiorcami zarówno historiami sukcesów, jak i porażek (w końcu każdemu coś się kiedyś nie udaje). Mówmy o projektach, które dopiero powstają i o targach, na których można nas spotkać. Warto pokazać taką “ludzką twarz” marki.

Bądź kontaktowy

Jak już powiedzieliśmy, social media to nie tylko miejsca do prowadzenia kampanii marketingowych. To przede wszystkim platformy, na których można porozmawiać z naszymi Klientami.

Pamiętaj, żeby reagować na każdy komentarz, który pojawi się pod postem, oraz odpowiadać na wszystkie pytania czy wiadomości przesyłane poprzez komunikatory. Użytkownicy traktują media społecznościowe jako miejsce do błyskawicznego rozwiązywania problemów, zatem bardzo ważne jest szybkie odpisywanie.

Wszystkie te działania pozytywnie wpłyną na rozwój Twoich kanałów social media – a to przekłada się także na sukces płatnych działań reklamowych.