Dlaczego opis mojego posta na Instagramie się nie wyświetla? Limity znaków i hashtagów. - Agencja marketingowa Freshview Kraków
kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Dlaczego opis mojego posta na Instagramie się nie wyświetla? Limity znaków i hashtagów.

Z pozoru może wydawać się, że Instagram to prosta aplikacja społecznościowa, w której każdy użytkownik może wrzucić swoje zdjęcie, obejrzeć fotografie swoich znajomych, czy podglądać życie celebrytów. Tymczasem za wszystkim stoją skomplikowane algorytmy, które przeliczają wszystkie dostarczane im dane i na tej podstawie oceniają, które zdjęcia i relacje są wartościowe i mogą zainteresować innych użytkowników, a co jest mało atrakcyjne. Jak działa Instagram i jakie ma ograniczenia? Czy wszystkie nasze zdjęcia i opisy będą się wyświetlały? Jak sprawić, żeby nasze posty zostały lepiej potraktowane przez algorytm?

Dlaczego opis mojego posta na Instagramie się nie wyświetla?

Zdarza się, że w opisie naszego posta na Instagramie, chcemy zawrzeć interesującą opowieść lub historię, w mniejszym lub większym stopniu związaną z tym co użytkownicy aplikacji zobaczą na ekranie. Piszemy więc, klikamy w przycisk „Udostępnij” i nagle naszym oczom ukazuje się zdjęcie, a pod nim… białe, puste tło. Dlaczego tak się stało? W postach na Instagramie obowiązują limity.

Maksymalna długość posta to 2200 znaków ze spacjami. Z tego powodu nie możemy pisać w nieskończoność. Jest to uwarunkowane tym, że długa treść nie jest atrakcyjna dla odbiorcy. Informacje o maksymalnej długości posta są nawet zawarte w regulaminie, na który się zgadzamy podczas rejestracji konta. Jeśli napiszemy więcej niż 2200 znaków ze spacjami, serwis usunie całą treść posta i zdjęcie doda się bez opisu.

Nie warto także wrzucać jednego zdjęcia po drugim, gdyż w takim wypadku algorytmy Instagrama potraktują to jako spamowanie i zablokują nasze konto.

Podobne ograniczenia dotyczą hasztagów. Te pojedyncze słowa zaczynające się od znaczku „#” pomagają naszym zdjęciom dotrzeć do większej ilości użytkowników. Niestety, nie można wklejać ich w nieskończoność. Instagram blokuje posty, w których liczba hasztagów przekracza 30. Post się wysyła, ale hasztagi są ukrywane, dzięki czemu naszemu zdjęciu dużo ciężej jest dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Dodatkowo, niektóre hasztagi są na „cenzurowanym”. Jeśli słowa, których użyjemy do opisania naszego zdjęcia będą rasistowskie lub kojarzące się z przemocą i pornografią, to algorytmy ograniczą widoczność naszego posta w serwisie.

Pozostałe ograniczenia

Korzystając z serwisu Instagram, możemy spotkać się również z innymi ograniczeniami. Maksymalna ilość kont, które możemy obserwować, wynosi 7500, a w ciągu godziny możemy zacząć śledzić tylko ok. 20 nowych osób. Podobne ograniczenie możemy zauważyć w przypadku klikania polubień w postaci serduszek przy cudzych zdjęciach. Limit wynosi nie więcej niż 60 serduszek na godzinę. Dokładnie takie samo ograniczenie obowiązuje w przypadku komentarzy.

SUBSKRYBUJ NASZ BLOG

Chcesz być na bieżąco z nowościami z zakresu marketingu w Internecie?