Dlaczego social mediów nie można pominąć w marketingu B2B

Dlaczego social mediów nie można pominąć w marketingu B2B

Jeśli chodzi o marketing, to media społecznościowe obrosły już swego rodzaju legendami. Często handlowcy wyobrażają sobie (a może tylko tak mówią), że profile w social media są lekiem na każdy problem sprzedażowy, a szczególnie dobrze radzą sobie w kwestii zdobywania nowych Klientów. Tymczasem tego narzędzia, jak każdego innego, trzeba używać w odpowiedni sposób, żeby zadziałało.

Postaw na odpowiednią kartę

Na początek warto zastanowić się, z jakich konkretnych platform możemy korzystać.

  • LinkedIn – niezwykle popularny w kręgach biznesowych, użytkownicy skupiają się tu na prezentacji profili profesjonalnych, zarówno firm, jak i osób prywatnych. To tutaj warto skierować nasze działania, szczególnie w branży B2B.
  • Facebook – platforma, którą traktujemy raczej luźno, służy do miłego spędzania czasu. Jednak warto brać pod uwagę, że to tam w głównej mierze znajdują się młodzi użytkownicy, którzy właśnie wchodzą na rynek pracy, a także Klienci naszych firm. To świetne medium do nawiązywania trwałych relacji oraz komunikowania się w wolnym czasie.
  • Twitter – bardziej popularny na zachodzie, niż w Polsce. Jeśli pozyskujemy Klientów w tym obszarze kulturowym, to na pewno warto założyć tam konto.
  • Instagram – medium niezwykle wizualne. Niezbędne w przypadku firm oferujących produkty nakierowane na stronę estetyczną.
  • TikTok – ciekawe rozwiązanie dla odważnych firm, które chcą nawiązać swobodny kontakt z młodymi pokoleniami i zabawa pasuje do ich wizerunku.

Dlaczego warto pisać o takich oczywistościach? Ponieważ pierwszym krokiem do efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych jest zrozumienie, do czego służą poszczególne platformy. Pozwalają one na dwustronną komunikację pomiędzy firmą a Klientem, ale to, czy trafimy do odpowiedniego użytkownika z odpowiednim komunikatem, zależy od użytego medium. Facebook dociera do szerokiej grupy, a LinkedIn do wąskiej – skorzystaj z pierwszego, jeśli prowadzisz sklep internetowy, a z drugiego, jeśli masz biznes B2B.

Wykorzystaj pełen potencjał

Prawie wszystkie media społecznościowe oferują płatne możliwości na dotarcie do nowych Klientów. Organiczne zasięgi bywają ograniczone, w związku z czym przemyślany budżet na reklamy bardzo się przydaje w prowadzeniu działań marketingowych. Zanim jednak kupimy kampanię, trzeba zadać sobie pytanie: gdzie tę kampanię poprowadzić? Na Facebooku czy LinkedInie? Oczywiście, tam, gdzie osiągamy większe zyski. Analizujmy więc nasze wyniki na mediach społecznościowych i wyciągajmy wnioski!