Dlaczego Twój event to niewypał i jak go naprawić?

Dlaczego Twój event to niewypał i jak go naprawić?

W ilu wirtualnych wydarzeniach uczestniczyłeś ostatnio? Jak wynika z danych, obecnie każdego dnia organizowanych jest miliard eventów w każdej części świata. Tylko jak wiele z nich jest godnych zapamiętania?

Zastanawialiście się kiedyś, jak wpłynęła na nas telewizja? Od prawie stu lat (wynaleziono ją w 1927 r.) ludzkość codziennie ma kontakt z mediami wizualnymi, jednak nadal brakuje nam uniwersalnego przepisu na ciekawe wydarzenia tego typu w sieci. Przyjrzyjmy się zatem, co zrobić, aby nasze wykłady były interesujące!

Po pierwsze – user experience

Użytkownicy przyzwyczaili się do wygody: wystarczą trzy naciśnięcia przycisków na pilocie lub trzy kliknięcia, aby dostać się do pożądanego materiału. Innymi słowy, odbiorcy nie lubią stawiania wymagań w stylu długiego procesu uwierzytelniania.

Czy Twój interfejs jest czytelny? Czy łatwo można się w nim odnaleźć? Pamiętaj, aby odpowiedzieć sobie na te pytania wtedy, kiedy nie korzystasz z zewnętrznej platformy.

Po drugie – program

Przy układaniu programu, warto zastanowić się, jakie są nasze cele. Chcemy przyciągnąć odbiorców, podnieść świadomość danego problemu, a może wspomóc rozwój jakiejś profesji?

Odpowiedzi na te pytania powinny pomóc w wyborze prowadzącego i ustaleniu tonu całego przedsięwzięcia. Pamiętajmy, że emocje towarzyszące wydarzeniu zostaną z naszymi odbiorcami na lata! Przyłóżmy szczególną wagę do tego, aby nasi widzowie pozostali przyklejeni do ekranu nawet wtedy, gdy rozproszy ich nowy e-mail, szczekający pies albo głód.

Po trzecie – kreatywność

Nie oszukujmy się: innowacyjne podejście zawsze przyciąga odbiorców. Ale ładne opakowanie to podstawa! Twoja strona startowa jest jak okładka książki lub filmu, Twój opis musi skutecznie przykuć uwagę i być funkcjonalny. Nie zaniedbujmy tych aspektów, jeżeli zależy nam na dobrym wrażeniu.

Tutaj ponownie do akcji wkracza prowadzący. Jeśli jest charyzmatyczny, zabawny i czarujący, widzowie będą chcieli z nami zostać. Jeśli okaże się nudziarzem, nikt nie będzie chciał poświęcić mu swojego czasu. A przecież większość wydarzeń wymaga skupienia uwagi na dłużej niż 30 minut – sprawmy, aby te pół godziny odcisnęły pozytywne wrażenie na naszych odbiorcach.

Przy ustalaniu tematu spotkania warto zbadać, jakie kwestie cieszą się aktualnie popularnością wśród społeczności, do której kierujemy naszą treść. Być może analogia z telewizorem ze wstępu tego artykułu pomoże nam wyobrazić sobie, jak mają wyglądać nasze wydarzenia – niczym dobry program telewizyjny.