kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Dlaczego warto promować firmę w czasie pandemii?

Dlaczego warto promować firmę w czasie pandemii?

Jeśli sytuacja Twojej firmy i jej kondycja finansowa na to pozwala, inwestuj w reklamę i działania marketingowe, pomimo trwającej obecnie pandemii. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, dlaczego nie warto wycofywać się w tym okresie z rynku, lecz wręcz przeciwnie – wykorzystać ten czas produktywnie. 

Wykorzystaj nowe warunki, ponieważ nie wiemy, kiedy pandemia się skończy

Nie możesz biernie czekać, aż sytuacja w kraju się unormuje. Nikt nie daje bowiem gwarancji, kiedy to nastąpi. Musisz więc przystosować się do tej nowej rzeczywistości i wykorzystać ją możliwie jak najlepiej. Biorąc pod uwagę, że sytuacja jest niepewna, wybieraj proste i nieskomplikowane działania marketingowe oraz podejmuj decyzje krótkoterminowe. Dzięki temu będziesz mógł na bieżąco weryfikować, czy wprowadzane pomysły przynoszą wymierne korzyści. Jeśli nie – będziesz mógł je szybko zmienić, nie tracąc przy tym zbyt dużego budżetu. 

Działaj aktywnie, bo inaczej pozostawisz wolne pole dla konkurencji 

Jeśli Twój biznes do tej pory opierał się głównie na sprzedaży bezpośredniej, musisz nieco zmienić specyfikę swojego działania. Nie rezygnuj na czas pandemii z prowadzenia interesu, ponieważ choć zachowania klientów nieco się zmieniły, to jednak pomimo aktualnej sytuacji nadal są oni zainteresowani kupowaniem produktów i usług. Jeśli tylko możesz, przenieś swój biznes do sieci. W najbliższych dniach będzie to bowiem jedyna przestrzeń umożliwiająca prowadzenie sprzedaży. Wypromuj swoją markę i poinformuj potencjalnych klientów o tym, iż Twoje usługi są już dostępne w internecie. Nie zmieniając swoich dotychczasowych nawyków, pozostawisz konkurencji otwarte pole do działania, a sam pozostaniesz daleko w tyle. Jak wynika z najnowszych danych, pomimo pandemii konsumenci chętnie kupują buty i odzież oraz produkty z kategorii zdrowie. Ponadto wzrasta również zainteresowanie płatnymi treściami dostępnymi w internecie oraz serwisami VOD. Pamiętaj, że możesz także ogłosić sprzedaż voucherów na usługi, które będzie można zrealizować niezwłocznie, kiedy tylko będzie to możliwe. Takie rozwiązanie pozwoli Ci przetrwać trudny czas. 

Wykorzystaj czas, którego dotąd wciąż Ci brakowało

Zacznij postrzegać epidemię jako okres, który dostałeś w prezencie na wdrożenie działań, na które dotąd nie było czasu. Możesz zainteresować się np. guest postami. Każdy zdobyty w ten sposób link to szansa na zwiększenie widoczności strony pod względem SEO. Ponadto możesz także przeanalizować swoje konta społecznościowe pod kątem publikowanych przez Ciebie treści. Być może reklama w tym kanale powinna zostać nieco odświeżona. Zwróć uwagę na zasięgi organiczne. Jeśli to konieczne, zainwestuj w posty sponsorowane, które nieco zwiększą liczbę odbiorców Twoich profili.