Facebook ułatwia monetyzację treści
Nowe aktualizacje Facebooka mają umożliwić łatwiejszą i szybszą monetyzację treści. To znaczy, że teraz twórcy będą mogli łatwiej zarabiać na swojej pracy. Zmiany te – jak twierdzi przedstawiciel platformy – powstały w wyniku porozumienia z obiema stronami. Dlatego też skupiono się przede wszystkim na angażowaniu odbiorców, zarządzaniu ich obecnością oraz budowaniu biznesu.
Ale o co w ogóle chodzi?
Nie od dziś wiadomo, że internet żyje z reklam. Wszyscy, którzy tworzą treści, utrzymują się z monetyzacji – to znaczy, że otrzymują pieniądze za wyświetlanie reklam na swoim kanale YouTube czy Facebooku czy za podawanie linków w postach. Zasady monetyzacji są ścisłe, np. reklamy nie wyświetlą się w filmie, który porusza kontrowersyjny temat. Jak widać, może to być również sposób karania twórców, którzy w jakiś sposób naruszają standardy społeczności.
Innym sposobem twórców na zarabianie jest podjęcie współpracy z daną marką. Z tego utrzymują się influencerzy – dostają wynagrodzenie jako ambasadorzy marki albo określone produkty, aby zareklamować je odbiorcom.
Teraz Facebook wprowadza kilka nowych zasad, które mają usprawnić cały proces. Oto one.
Reklamy typu in-stream
Jeśli dana strona będzie miała minimum 600 tys. minut wyświetleń swoich nagrań w ciągu 60 dni, otrzyma dostęp do zarabiania na swoich filmach. Dodatkowo musi mieć przynajmniej pięć zapisanych materiałów video. Jest to znaczne rozszerzenie dostępności reklam in-stream.
Różne formaty
Od teraz również twórcy tworzący krótkie video będą mogli zarobić. Reklamy in-stream można teraz umieszczać również w filmikach trwających minimum minutę. Wcześniej z możliwości tej mogły korzystać wyłącznie nagrania trwające więcej niż trzy minuty.
Reklamy w relacjach
Bardzo ciekawe rozwiązanie! Póki co jest niestety w fazie testów, ale jeśli wszystko się powiedzie, będzie to łatwy sposób na monetyzację. O co chodzi? Z tą aktualizacją twórcy będą mogli zarabiać za pomocą naklejek reklamowych umieszczanych w relacjach. To ponownie ukłon w stronę osób, które tworzą krótkie treści na Facebooku, niekoniecznie podcasty czy wideoeseje.
Reklamy in-stream również podczas transmisji na żywo
Kolejna interesująca opcja. Aktualizacja wprowadza możliwość, aby wszyscy twórcy (spełniający obowiązkowe kryteria, oczywiście), mogli wyświetlać reklamy in-stream w trakcie transmisji na żywo i w ten sposób zarabiać. Można powiedzieć, że od teraz coraz bliżej Facebookowi do normalnej telewizji – w końcu mamy już bloki reklamowe, prawda?