kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Google Ad Manager – co należy wiedzieć?

Google Ad Manager - co należy wiedzieć?

Zastanawiasz się, w jaki sposób zarabiać więcej w Google Ads? Można oczywiście wykupić dodatkowe reklamy. Ale po co, skoro lepiej zoptymalizować zarządzanie i w ten sposób rozwinąć biznes? Właśnie w tym pomoże Ci Google Ad Manager.

Agent do zadań specjalnych

Ta platforma do zarządzania reklamami sprawdzi się wtedy, kiedy prowadzisz sprzedaż bezpośrednią reklam. Ad Manager zapewnia nam szczegółową kontrolę i obsługuje na raz wiele sieci reklamowych, zatem za pomocą tej jednej usługi jesteśmy w stanie zarządzać przychodami ze wszystkich typów zasobów reklamowych (tj. witrynach, aplikacjach mobilnych, wideo i grach). Pomaga ona również wtedy, kiedy konkurujesz o zasoby reklamowe w sieciach zewnętrznych.

Spośród tego typu narzędzi mamy do dyspozycji również AdSense lub AdMob, które mogą okazać się bardziej skuteczne w zależności od działalności, jaką prowadzisz.

Każdemu podług potrzeb

Google Ad Manager to miejsce, w którym możesz definiować swoje zasoby reklamowe, tworzyć kampanie, zarządzać nimi i generować raporty dotyczące konkretnych danych. Jednym słowem – wydawcy używają tego narzędzia do zarządzania całą swoją działalnością reklamową.

Dostępnych jest kilka wersji Ad Managera. Dla małych firm najlepsza będzie ta darmowa, obsługująca maks. 150 milionów wyświetleń reklam miesięcznie (liczba ta jednak może się różnić w zależności od kraju). Poza tym, dostępnych jest również większość podstawowych funkcji.

Jeśli będzie to za mało, możesz wykupić opcję Ad Manager 360. W tej nie ma już ograniczeń i subskrybując, uzyskujesz dostęp do wszystkich możliwości.

Jak to działa?

Prześledźmy mechanizm krok po kroku. Najpierw definiujemy nasze zasoby reklamowe (inaczej określane jednostkami reklamowymi), czyli miejsca, w których chcemy wyświetlać reklamy. W odpowiedzi Ad Manager generuje tag dla każdej jednostki reklamowej.

Ten fragment kodu (tag) zostaje umieszczony na stronie lub w aplikacji, a kiedy użytkownik wchodzi na daną witrynę, owy tag reklamy wysyła żądanie z Ad Managera.

W taki sposób tworzymy zamówienia oraz jego elementy, czyli “kampanie”. Odpowiadają one transakcjom z reklamodawcami albo podmiotami, które kupują Twoje zasoby reklamowe. Sam Ad Manager ma opcję wybierania najlepszej reklamy do wyświetlenia w momencie odpowiadania na żądanie.

Raporty (możliwe do personalizacji) będą nieocenioną pomocą podczas ustalania, które reklamy wyświetliły się w jakich miejscach, a także ile dzięki temu możesz zarobić.