Google Featured Snippets & Direct Answers – czyli jak zwiększyć rozpoznawalność w wyszukiwarce Google
Wielu właścicieli stron internetowych dąży do tego, aby to właśnie ich witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Według badań, ok. 80% wszystkich użytkowników Internetu, wpisując dane zagadnienie czy chcąc dokonać zakupu, skupia się wyłącznie na pierwszej stronie. Dlatego też w celu zwiększenia prawdopodobieństwa, że Klient kliknie w daną witrynę, powstały dwa pomysły na zwiększenie swojej rozpoznawalności – Featured Snippets & Direct Answers.
Czym są i do czego służą?
W oparciu o definicję, stanowią one jedną z najbardziej aktualnych i najlepszych funkcji wyszukiwarki. Ich zadaniem jest dostarczenie jak najbardziej precyzyjnych wyników wyszukiwania w odpowiedzi na zadane pytanie. Należy dodać, iż treści są pobierane ze stron internetowych, które znajdują się w indeksie Google.
Owa firma podjęła decyzję o wprowadzeniu tej funkcji przede wszystkim ze względu na łatwiejsze poszukiwanie odpowiedniej dla siebie witryny w danym momencie. Featured Snippets & Direct Answers zostały wprowadzone zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych.
W jaki sposób można wykorzystać powyższą opcję dla swojej działalności?
Istnieje jeden prosty i zarazem sprawdzony sposób dopasowania Google Featured Snippets & Direct Answers do praktycznie każdej strony internetowej. Chodzi tu mianowicie o jak najlepsze dopasowanie czynników newralgicznych dla witryny do wyników wyszukiwania, tak aby znajdowały się na pierwszej stronie Google. Mowa tutaj przede wszystkim o:
- merytorycznej treści;
- zachowaniu odpowiedniej struktury i długości witryny;
- przygotowaniu odpowiedniego znacznika “title” dla podstrony;
- wprowadzeniu stosownych i odpowiadających wynikom wyszukiwania pytań i odpowiedzi.
Dzięki temu można w znaczący sposób zwiększyć szanse pojawienia się na głównej stronie wyszukiwania. Co więcej, taka funkcjonalność pomaga użytkownikowi Internetu odnaleźć w szybki i prosty sposób odpowiedzi na nurtujące go pytania. Pozwala też na znalezienie odpowiedniej strony internetowej bez konieczności przeszukiwania kolejnych wyników Google.