kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Google internetowe rewolucje – certyfikat i kurs marketingu internetowego – czy warto?

Google internetowe rewolucje - certyfikat i kurs marketingu internetowego - czy warto?

Marketing internetowy to obszar rynku, który w ostatnich latach niezwykle prężnie się rozwija. W okresie panującej epidemii ze względu na wielość aktywności, które przeniosły się do sfery online, można dostrzec wzmożone działania specjalistów ds. marketingu internetowego, które intensyfikują sprzedaż i ruch na stronie, blogu, fanpage’u i innych kanałach komunikacji z potencjalnymi odbiorcami. W tym tekście wyjaśniamy, czy warto szkolić się w tym zakresie i co wobec tego może zaoferować Google.

Google internetowe rewolucje – czyli co?

Chodzi tu o bezpłatne projekty, kursy, które umożliwiają pozyskanie wiedzy z różnych obszarów tematycznych związanych z działalnością w internecie. Projekt jest zaplanowany na pięć podstawowych kroków:

  1. Wyznacz swoje cele;
  2. Ucz się od profesjonalistów;
  3. Sprawdzaj swoją wiedzę;
  4. Śledź postępy;
  5. Idź dalej!

Realizacja szkoleń ma pomóc prowadzić biznes w sieci i skutecznie rozwijać swoją firmę dzięki wsparciu ze strony profesjonalistów. Google udostępnia kursy z 25 tematów, w tym jeden – podstawy marketingu internetowego – jest szkoleniem certyfikowanym.

Podstawy marketingu internetowego

Ten kurs składa się z 26 modułów i jest zaplanowany na 40 godzin. Na stronie learndigital.withgoogle.com przeczytamy, że ukończenie go umożliwia uzyskanie akredytacji Interactive Advertising Bureau (IAB), co z pewnością brzmi kusząco dla adeptów tej branży. Nauka polega głównie na śledzeniu samouczków w wersji wideo przeznaczonej dla osób początkujących oraz wykonywaniu ćwiczeń praktycznych w każdym module.

Czy warto mieć certyfikat Google?

Twórcy kursu wskazują, że jest to powszechnie uznany certyfikat, który stanowi istotną informację dla potencjalnego pracodawcy na temat opanowania podstawowych zagadnień o marketingu internetowym. Google zachęca oczywiście do umieszczenia certyfikatu w swoim CV oraz profilu LinkedIn, co jednocześnie stanowi dla internetowego hegemona formę promocji.

Każda możliwość certyfikowania swoich kompetencji stanowi swego rodzaju potwierdzenie posiadanych umiejętności i zdobytej wiedzy, wobec tego z pewnością rekomenduje się posiadanie zaświadczeń. Bez tego potencjalny pracodawca musiałby uwierzyć „na słowo” kandydatowi lub w formie zadania rekrutacyjnego skontrolować jego wiedzę na dany temat. Jednak posiadanie certyfikatu z nieodpłatnego kursu online, nawet jeśli jest on brandowany firmą Google, nie jest jednoznacznym gwarantem uzyskania dobrej posady. Warto więc mieć taki dokument, jednak trzeba także mieć na uwadze, że sukces jest uzależniony również od wielu innych czynników, takich jak np. konkurencja.