Influencer marketing i lepsza sprzedaż, czyli jak to połączyć
Wiele osób nie do końca zdaje sobie sprawę ze znaczenia, jakie mają dzisiaj influencerzy. Zastanów się jednak, kiedy odczuwasz większą chęć do kupienia produktu: kiedy zobaczysz go na stronie, czy kiedy znajdziesz go na zdjęciu osoby, którą znasz i lubisz?
Wg ankiety Mediakix, aż 89% marketerów deklaruje, że wskaźnik ROI (wskaźnik rentowności danego działania w przedsiębiorstwie) był lepszy lub nieznacznie lepszy w przypadku korzystania z influencer marketingu, niż w przypadku innych form reklamy. Wniosek jest prosty – influencerzy są wpływowi. Pociągają za sobą odbiorców, którzy mają takie same zainteresowania.
Jak zatem wykorzystać takie persony w działaniach naszej firmy? Najlepiej poprosić ich o recenzję naszego produktu. Problem tylko w tym, aby znaleźć odpowiednią osobę z odpowiednią widownią. Poniżej kilka wskazówek w tym temacie.
Jak znaleźć idealnego influencera?
Właściciel idealnego proflu musi być popularny w Twojej branży. Jeśli produkujesz produkty beauty, znajdź kogoś, kto zajmuje się tą tematyką lub będzie nią zainteresowany na tyle, aby nawiązać z Tobą współpracę. Zastanów się, czy ta osobowość tego influencera pasuje do wizerunku Twojej marki, czy tworzy wysokiej jakości content i czy jego/jej subskrybenci są Twoimi potencjalnymi klientami.
Dobrym sposobem jest skorzystanie z wyszukiwarki. Wpisz tam słowa klucze, które określają Twoją niszę i sprawdź, kto pojawi się w wynikach. W ten sposób dla każdej branży da się znaleźć istotne kanały na YouTube, profile na Facebooku czy Instagramie.
Jeszcze jedna porada: jeśli znajdziesz kilka takich osób, spójrz w metryki – porównaj liczbę komentarzy, polubień, fanów. Czasami osoby o mniejszej liczbie obserwujących okażą się lepszym wyborem, bo będą bardziej elastyczne i chętne do współpracy. Ale pod żadnym pozorem nie wysyłaj im setek wiadomości! Takie spamowanie sprawi tylko, że zostaniesz zablokowany.
Jak nawiązać idealną współpracę z influencerem?
Kiedy masz już listę potencjalnych osób, z którymi nawiążesz współpracę, musisz po pierwsze zapoznać ich ze swoimi produktami/usługami. Wyjaśnij, co masz im do zaproponowania – dostęp do nowej serii, wstęp do Twojej siedziby. Pokaż, z jakimi wartościami się utożsamiacie.
Po drugie, dokładnie zapoznaj ich z kampanią, w której mają uczestniczyć. Czy będą uczestniczyć w evencie, czy może recenzować produkt? Ale pamiętaj – daj im przestrzeń, aby wykorzystali swoją kreatywność!
Po trzecie – zaproponuj korzyści. Oczywiście, darmowe produkty to korzyść sama przez się, ale jeśli celujesz w długofalową współpracę, wynagrodzenie pieniężne jest bardzo wskazane.