kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Influencer marketing. Obalamy mity współpracy z influencerami

Influencer marketing. Obalamy mity współpracy z influencerami

Obecni dorośli, dorastając, raczej nie wskazywali influencing jako swoją wymarzoną karierę. Współczesne dzieciaki jednak oddałyby wszystko, aby wejść do branży! Influencerzy najsilniej wpływają na decyzje zakupowe młodego pokolenia. Badania wykazują, że w 2019 r. 22% pokolenia Z, 20% millenialsów i 16% pokolenia X kupowało przedmioty i usługi, bazując na postach znanych osób w social mediach.

Zastanawiasz się, kim jest influencer? To osoba, która posiada autorytet, wiedzę, pozycję lub więź ze swoimi odbiorcami, i za ich pomocą wpływa na podejmowane przez widzów decyzje. W zasadzie każdy z nas jest odrobinę influencerem, kiedy publikuje jakiś post. Przyjrzyjmy się, jakie mity narosły wobec tej branży i spróbujmy je obalić!

1. Nie warto używać mniejszych kont

W powszechnej opinii, jedyną drogą do skutecznego influencer marketingu jest współpraca z największymi graczami na scenie social media. Tymczasem prawda jest zgoła inna: w przeprowadzonym przez Wharton School badaniu, aż 82% respondentów wyraziło wysoką chęć do podążania za rekomendacjami mikro-influencerów.

Co to oznacza? Że nie liczy się liczba obserwujących, a jedynie ich zaanagażowanie. Nie musisz wydawać horrendalnych sum na największych influencerów; możesz, a w zasadzie powinieneś, wybrać tych, którzy mają mocną pozycję w swojej niszy – nawet jeśli oznacza to mniejszą liczbę obserwujących. To właśnie tym drugim chętniej ufamy i bardziej ich słuchamy.

2. Influencer marketing nie sprawdzi się w mojej branży

Najbardziej znane osobistości współpracują z markami modowymi i beauty. To jednak nie oznacza, że pozostałe sfery gospodarki nie posiadają swoich influencerów! Warto zagłębić się w internet i spróbować odnaleźć ludzi, którzy zajmują się np. propagowaniem wiedzy dotyczącej Twojej działalności. Przydaje się lekka modyfikacja myślenia: influencerzy to nie tylko przebojowe piękne instagramerki czy awanturniczy youtuberzy, ale i profesjonaliści, którzy prowadzą blog, zamieszczają nagrania swojej pracy lub edukują. Przyjrzyj się, kogo obserwujesz w social mediach – nawet mikro-konto, ale o odpowiedniej widowni, sprawdzi się we współpracy!

3. Influencer marketing traci na popularności

Na to odpowiadamy tylko statystykami:

  • w 2018 r. opublikowano 3,7 miliona postów sponsorowanych na Instagramie,
  • 49% konsumentów polega na rekomendacjach influencerów podczas dokonywania decyzji zakupowych,
  • 60% twierdzi, że dokonało zakupu w sklepie stacjonarnym dzięki rekomendacji.

Czy jest sens przekonywać dalej?