Inspiracje dla Twojego fanpejdża
Kolejny poniedziałek, a Ty nie masz pomysłu na posta? Nic nie szkodzi – każdy marketingowiec ma taki dzień! Nasza praca polega na ciągłym wpadaniu na nowe pomysły, a te niestety lubią czasem się skończyć.
Jeśli więc potrzebujesz inspiracji na teraz, to nie martw się. Możesz na nas liczyć!
1. Daj mówić innym
Nie masz nic ciekawego do powiedzenia? Nic nie szkodzi, Twoi odbiorcy mogą mówić za Ciebie. Po prostu rozpocznij dyskusję na jakiś temat i patrz, jak pojawiają się kolejne komentarze. Zapytaj ich o to, co lubią lub co myślą na dany temat, a potem nie zapomnij dodać reakcji pod najlepszymi odpowiedziami. Możesz nawet zrobić kolaż z kilku i przygotować drugi post na ten sam temat.
2. Real Time Marketing
Na szczęście na świecie wiele się dzieje, więc zawsze można znaleźć coś, co warto skomentować! Wszelkie viralowe lub popularne sytuacje, zdjęcia, wypowiedzi to materiał na nasz fanpejdż – o ile będziemy umieli ciekawie do niego nawiązać. Kreatywność jest tutaj bardzo ważna, ponieważ od niej zależy sukces posta. Nie bój się również sięgać po niszowe wiadomości, które są ważne akurat w tej branży, którą reprezentujesz.
3. Ankiety
Kolejny prosty pomysł na zaangażowanie odbiorców: pozwól im zadecydować! Wybór nie musi być poważnym badaniem opinii społecznej, może służyć jako niezobowiązujący żart. W bardziej rozbudowanej wersji ankiety bywają też miejscem igrzysk, kiedy każda kolejna wyłania zwycięzcę, który przechodzi do kolejnego etapu. Oto materiał na całe tygodnie postów!
4. Memy
Nie ma rzeczy w Internecie, która byłaby bardziej uwielbiana przez odbiorców. Śmieszne obrazki mogą stać się viralowe i przynieść marce setki nowych obserwujących. Jest to jednak także trudny format, ponieważ łatwo można przesadzić, stworzyć coś, co nie pasuje do wizerunku firmy. Nie jest to dobry pomysł dla każdego, ale jeśli w Twojej branży memy spotykają się z pozytywnym odbiorem, to warto spróbować swoich sił w tej dyscyplinie.
5. Twórz poradniki
Format DIY, czyli do it yourself, przeżywa obecnie ogromną popularność. Internauci uwielbiają poznawać nowe przepisy i instrukcje, jak zrobić coś własnymi rękami. Jeśli tylko masz jakąś ciekawą wskazówkę, to nie zwlekaj i podziel się nią z innymi!
6. Mów do odbiorców ich językiem
Aby skutecznie się komunikować, trzeba znać swoją grupę odbiorców. Warto orientować się, jakie treści lubi – wtedy w chwilach pomroczności będziemy mogli przygotować post na szybko. Przykładowo: jeśli Klienci lubią oglądać zdjęcia z procesu tworzenia produktu, to szybka fotka z zaplecza posłuży za idealny content!