Inspiracje: kampanie reklamowe na FB [2022]

Inspiracje: kampanie reklamowe na FB [2022]

Tworzysz kampanię marketingową w social mediach, ale brakuje Ci pomysłów? Dobrze trafiłeś! Oto garść świeżych i modnych inspiracji, które skutecznie rozkręcą biznes. Bo przecież czasami każdy potrzebuje odrobiny wsparcia…

Słowem wstępu

Facebook Ads dociera do prawie 43% wszystkich użytkowników w Internecie [Hootsuite 1]. Imponujący wynik! Ale to nie wszystko, co oferuje ta platforma przedsiębiorcom oraz marketerom. Ads manager pozwala bowiem tworzyć nawet bardzo skomplikowane kampanie reklamowe: od targetowania po przeprowadzanie testów A/B. Dzięki temu posiadamy pełną kontrolę nad naszymi reklamami. Wystarczy tylko przygotować projekt!

Przykłady dobrych praktyk

  • Karuzele

To świetny format na prezentowanie swoich produktów. Kluczem do sukcesu jest zasada: jedna rzecz na raz! Nie powinno się tworzyć grafik, na których jest dużo obiektów, ponieważ odbiorca nie skupi uwagi na żadnym z nich. Natomiast umieszczenie każdego produktu na osobnym zdjęciu, na dodatek z podpisem, umożliwia mu zapoznanie się z ofertą – a kiedy już się zastanowi, czy jej potrzebuje, przewinie do kolejnej.

Poświęć również miejsce na to, aby dokładnie zaprezentować dany przedmiot. Postaw na kilka zdjęć, pokazujących produkt z różnych perspektyw. Bo skoro oferujesz coś wysokiej jakości, to warto to podkreślić!

  • Grafiki

Estetyczne ilustracje – to jest to! Ogromną rolę odgrywa tutaj kompozycja i kolory. Obecnie na topie są proste, minimalistyczne projekty, które potrafią sprawić, że odbiorca zatrzyma się na dłużej. Szczególnie skuteczne są całkiem białe albo całkiem czarne tła. W centrum uwagi powinien się znaleźć tylko jeden produkt, wyróżniony za pomocą wolnej przestrzeni dookoła, albo wyraźny napis, najlepiej w odważnym kolorze.

Skoro o podpisach mowa, to one również odgrywają znaczącą rolę w reklamie. Hasła powinny być krótkie (żeby zmieścić się na grafice), a zarazem mocne. Warto użyć cyfr, statystyk, warto także składać obietnice, na przykład: “30 minut ćwiczeń – 700 spalonych kalorii”.

  • Stories

Ten format zyskuje na popularności i zdecydowanie warto z niego korzystać w marketingu, ponieważ przyciąga odbiorców oraz pozwala zastosować ciekawe rozwiązania: pierwsza grafika może być tajemnicza, a na kolejnej powinien się wtedy znaleźć wyjaśniający podpis. A jeśli to tekst jest na pierwszym planie, to wystarczy podzielić go na kilka slajdów, aby utrzymać zainteresowanie odbiorcy.

Stosuj przy tym wyraźne i jednoznaczne Call to Action oraz używaj zachęt, takich jak informacje o rabatach i innych okazjach.

 

Hootsuite 1: https://www.hootsuite.com/en-gb/resources/digital-trends-q2-update