Instagram stories – co to? Jak przyciągnąć widzów na Instagramie

Instagram stories - co to? Jak przyciągnąć widzów na Instagramie

Nic tak bardzo nie przyciąga uwagi na Instagramie, jak Stories. Ten format pozwala na pokazywanie informacji o firmie, a jak podaje sama platforma – 1/3 najchętniej oglądanych relacji to właśnie te od firm. Użytkownicy bardzo chętnie zaglądają, co w trawie piszczy, i robią to właśnie za pomocą tych niepozornych miniaturek u góry ekranu aplikacji. A jak z nich korzystać? Oto 5 sposobów.

Po pierwsze – autentyczność

Może się to wydać dziwne, ale najlepsze są zdjęcia bez żadnej obróbki. Dlaczego? Bo to pozwala naszym widzom zajrzeć za kulisy firmowego dnia bez żadnego Photoshopa czy filtrów. Kiedy Facebook zlecił badanie użytkowników (z Wielkiej Brytanii, Brazylii, Indonezji, USA) okazało się, że większość z nich woli przeglądać relacje niż posty, ponieważ są to niefiltrowane treści wrzucane na żywo, a zatem dużo bardziej autentyczne niż wymuskane i wypozowane fotografie. Zatem – nie bój się niedoskonałości, ale pokazuj dobrą stronę swojej firmy!

Po drugie – oddaj głos publiczności

Świetną opcją jest udostępnianie tego, co publikują na nasz temat klienci. Może ktoś wrzucił posta z recenzją naszego produktu czy usługi? Czy ktoś oznaczył nas w relacji albo napisał do nas prywatną wiadomość z podziękowaniami? Zawsze warto udostępnić tego typu materiał w naszym stories. Niech kipi życiem!

Po trzecie – storytelling. Opowiadaj!

Relacja to doskonałe miejsce na opowieści. Tutaj możesz przypomnieć początki firmy, napomknąć o codziennych wyzwaniach, podzielić się anegdotami. Opowiedz o członkach zespołu, o maskotce, ulubionym miejscu w biurze. Niech za logo pojawią się prawdziwe twarze, a nie tylko suche określenia “nasz zespół”. W relacjach możesz dzielić się opowieściami za pomocą nagrań wideo albo tekstu na neutralnym tle. Takich odcinków może być kilka.

Po czwarte – prezentacja usług i produktów

Relacje to świetny sposób na pokazywanie swojej oferty. Ogłaszaj tutaj nowości, promocje oraz wyprzedaże, a dotrą do większej ilości użytkowników. Możesz wrzucić tutaj nagranie z testowania produktu, a na koniec dodać odnośnik do tego pięknego i wystylizowanego posta na profilu. Dzięki temu odbiorca nie tylko zachwyci się ładną fotografią, ale i zobaczy z pierwszej ręki, jak dana rzecz naprawdę działa.

Po piąte – dziel się samouczkami

W relacjach możesz poszerzać wiedzę użytkowników na temat Twojej branży i tego, czym się zajmujesz. W ten sposób nie tylko przekazujesz cenną dawkę informacji, ale i stajesz się ekspertem w danej dziedzinie. Gwarantujemy, że widz będzie po to wracał!