Instagram Stories – czyli jak zwiększyć zasięg
Instagram to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingowych, które z powodzeniem pozwala dotrzeć do sporej ilości klientów. Siła obrazu, czyli publikowanych zdjęć, to dobry sposób na zachęcenie i przekonanie do zakupu naszych produktów i usług. Samo publikowanie zdjęć to już jednak zbyt mało…
Źródło / GettyImages
W sierpniu 2016 roku Instagram wprowadził nowość: Instagram Stories, zwane w języku polskim Relacjami. O co tutaj chodzi? Polega na publikowaniu krótkich filmów oraz zdjęć w formacie następujących po sobie slajdów, które znikają po 24 godzinach od ich udostępnienia w sieci.
Ten nowy dodatek zyskał ogromną popularność zarówno wśród „zwykłych” użytkowników Instagrama, jak i blogerów, a także różnego rodzaju firm. Oszacowano, że ciągu sześciu miesięcy od pojawienia się, Instagram Stories zdobyło 150 milionów użytkowników dziennie!
Instagram Stories – skąd ta popularność?
Pracownicy działów marketingowych firm szybko przekonali się, że Instagram Stories pozwala na znaczne zwiększenie zasięgu docierania do potencjalnych klientów. Co więcej, ten sposób jest często bardziej przystępny i prostszy w obsłudze niż „normalne” publikowanie zdjęć na instagramowym profilu firmy. Dlaczego? Istnieje kilka istotnych przesłanek, które sprawiają, że Instagram Stories zwiększają zasięgi:
- łatwość odnalezienia Relacji na Instagramie – pojawiają się nad osią czasu w formie kółek, w które należy kliknąć. Zdecydowanie przyciągają uwagę i trudniej je przegapić niż zwykłe zdjęcia;
- Instagram Stories nie muszą być idealnie dopracowane, tak jak zdjęcia. Co więcej, forma może pokusić się o przedstawienie swojej oferty nieco „od kulis”, np. w momencie powstawania danego produktu. To sprawia, że potencjalny klient może niejako na własne oczy ocenić wiarygodność firmy i nabrać zaufania, co z pewnością pozytywnie wpłynie na jego zakupowe wybory;
- z badań wynika, że użytkownicy Instagramu chętniej oglądają publikowane Relacje, niż zdjęcia zamieszczane na profilu firmy. Krótkie slajdy mają większą szansę dotarcia z treścią do potencjalnego klienta.
Intsagramowe relacje, czyli stawiamy na kreatywność
Podsumowując, Instagram Stories to forma komunikacji z potencjalnymi klientami, często bardzo skuteczna. Ważne, aby potrafić poprzez tę formę marketingu, zainteresować klientów i zbudować ich zaufanie. Kreatywne relacje instagramowe mogą sprawić, że oferta danej firmy stanie się bardziej rozpoznawalna. Konkurując na rynku, ciężko dzisiaj wypromować się bez stawiania na technologie internetowe.
Instagram Stories to szansa na zwiększenie zasięgu, co nie jest tylko utartym sloganem, ale ma swoje realne odzwierciedlenie w zwiększeniu zysków. Wiele zależy od kreatywności pracowników działów marketingowych. Warto wykorzystać potencjał Instagram Stories.