Instagramowe rolki nowym hitem marketingowym?

Instagramowe rolki nowym hitem marketingowym?

Czy wiesz, skąd wziął się sukces TikToka? Portal ten oferuje wyjątkowy format: kilkusekundowe klipy w formie wideo, najczęściej z podkładem muzycznym. Tiktokerzy nagrywają zabawne sceny, filmiki instruktażowe i inne popularne akurat trendy, od POV (Point of View) po prezentacje produktów. Chodzi o to, żeby było szybko i ciekawie. Aplikacja ta odniosła wielki sukces właśnie z powodu krótkiego metrażu, który uwielbiają odbiorcy.

Dlatego też inne platformy społecznościowe idą śladami TikToka i wprowadzają swoje własne krótkie metraże. I tak na Instagramie pojawiły się tzw. rolki (Reels).

O czym mowa?

Instagram kojarzony jest przede wszystkim ze statycznymi zdjęciami. Jednak od pewnego czasu każdy użytkownik ma również możliwość publikować drugi typ treści: krótkie nagrania. I nie chodzi tutaj o stories, czyli filmy i fotografie, które są dostępne przez 24 godziny od wrzucenia i pokazują się na górnym pasku w ekranie aplikacji. Rolki można obejrzeć bezpośrednio na profilu, razem z resztą treści lub na specjalnej podstronie, równoległej do tej ze zdjęciami.

Jak widać, format ten i umiejscowienie go w aplikacji jest łudząco podobne do TikToka. Czy warto z niego korzystać podczas prowadzenia firmowego fanpage’a?

Musi być ciekawie

W niektórych branżach wprowadzenie rolek może być bardzo dobrym pomysłem. Szczególnie firmy B2C (Business to Client), chcące dotrzeć bezpośrednio do użytkowników, mogą w ten sposób przyciągnąć do siebie nowe twarze bez zakładania konta na TikToku. Warto również zwracać uwagę na wykorzystanie Reels przez influencerów, z którymi chcielibyśmy nawiązać współpracę: jeśli ktoś dobrze się nimi posługuje, istnieje większa szansa, że ciekawie zareklamuje nasz produkt.

Ale po prostu wrzucanie filmików na Instagrama to za mało. Muszą być one interesujące i różnorodne, bo inaczej całe przedsięwzięcie nie odniesie skutku. Jak rozpoznać dobre rolki?

Żadna czarna magia

Po pierwsze, należy zadbać o jakość wideo. Nie chodzi o profesjonalną kamerę, ponieważ w zupełności wystarczy ta w telefonie, ale o to, że twórca powinien nagrywać w dzień, stojąc przed oknem, aby światło padało na jego twarz. Tło powinno być zaplanowane, estetyczne, a dźwięk wyraźny i bez zakłóceń.

Ciekawe nagrania to takie, które wykorzystują kreatywne przejścia między kadrami (np. pstryknięcie palcem, zakrycie dłonią), popularną muzykę, podwójny kadr, podpisy zsynchronizowane z treścią filmu czy głosem lektora. Większość tych “magicznych sztuczek” oferuje sama aplikacja Instagrama, dlatego wystarczą podstawowe umiejętności edycji, aby przygotować filmiki. Takie są właśnie dobre rolki – proste, ale interesujące!