Jak budować treści na stronę internetową: sklep online

Jak budować treści na stronę internetową: sklep online

Użytkownik, robiąc w Internecie zakupy, wcale nie spędza dużo czasu na jednej witrynie. Wręcz przeciwnie: jeśli od pierwszego wejrzenia nie podoba mu się to, co widzi, to błyskawicznie wciska czerwony krzyżyk.

Jak więc tworzyć sklep internetowy, aby zachęcić Klientów do zostawienia u nas pieniędzy? Co ich odstrasza, a co przyciąga? Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać podczas tworzenia biznesu e-commerce.

1. Odpowiednie kategorie i filtry

Produkty należy podzielić według działów. Ale to nie wszystko: sortowanie musi być funkcjonalne i intuicyjne dla użytkownika. Warto najpierw określić, jakie kategorie są najważniejsze dla Klientów oraz czego oczekują od sklepu – dzięki temu unikniemy nadmiernego rozdrabniania, przytłoczenia ich liczbą. Można wykonać analizę treści na witrynach konkurencji, aby ustalić, jakie działy warto wyszczególniać i jaki układ stosować.

Szybkie wyszukiwanie asortymentu jest równie istotne, ponieważ umożliwia odbiorcom sprawne poruszanie się po sklepie. Warunkiem są jednak odpowiednie filtry! Sprzedając markowe buty, potrzebujemy wyszukiwania według marki, a oferując pokrowce na poduszki – według kolorów.

2. Call to Action

Nie wolno zapomnieć o dodaniu na witrynę ciekawych wezwań do działania. Kluczowe miejsca na stronie, jak baner u góry, to świetne miejsce na informację o aktualnej promocji wraz z CTA: „zamów teraz!”, a strona z newsletterem lepiej wygląda z przyciskiem „zapisz się już dziś!”. Warto skorzystać także z  wyskakującej reklamy, aby wyróżnić szczególnie opłacalną okazję. Lepiej jednak nie przesadzać – zbyt dużo okienek potrafi zirytować.

Jeśli nie mamy pewności, które hasło sprawdzi się najlepiej, to można wypróbować kilka, a później stosować najbardziej skuteczne.

3. Funkcjonalności dla wygody kupujących

Koszyk powinien zapamiętywać dodane i porzucone produkty przez min. 24 godziny. Jest to bardzo ważne, ponieważ Klienci lubią powracać na witrynę po dłuższym zastanowieniu. Wtedy konieczność odszukiwania upatrzonych ofert ostatecznie ich odstrasza.

Kolejnym udogodnieniem jest możliwość kupowania bez rejestracji. To bardzo ważna sprawa, którą warto komunikować na wejściu.

A kiedy już Klient zdecyduje się na założenie konta, to dobrze by było, aby na jego drodze nie stanął niekończący się formularz! Wymagaj podania tylko tych informacji, których naprawdę potrzeba.

Kwestia płatności to również kluczowy czynnik dla użytkowników. Upewnij się, że jest ona szybka i prosta, a także można jej dokonać różnymi sposobami.