Czy mała firma może zaistnieć na Instagramie?

Jak mała firma może zaistnieć na Instagramie?

Platformy społecznościowe może w marketingu wykorzystywać każdy – nawet najmniejsze, jednoosobowe firmy i artyści. W zeszłym roku na Instagramie odkrywano wiele nowych sposobów dotarcia do klienta i piękne fotografie stały się rewolucyjnym medium. Pandemia zdecydowanie przyczyniła się do tego, że na gruncie tej aplikacji powstały nowatorskie pomysły na biznes, a ona sama stanowi dziś praktycznie must-have dla wszystkich przedsiębiorców, którym zależy na dotarciu bezpośrednio do klienta.

Spójrzmy więc na przykłady trzech małych firm, które doskonale radzą sobie na Instagramie w czasach, w których sklep stacjonarny nie jest już obowiązkowy. Oto świat zakupów online!

Sprzedawaj, rozmawiaj, reklamuj

Kiedy Gilberto został zmuszony zamknąć swój sklep muzyczny w São Paolo, postanowił przenieść biznes tam, gdzie klienci już są od dawna. Zamiast poszukiwać ich w swoim mieście, udał się do Internetu!

Jego konto na Instagramie przestało być jedynie firmowe i obecnie promuje sprzedaż online. Właściciel sklepu udostępnia zdjęcia swojego asortymentu wraz z cenami w Aktualnościach oraz za pomocą filmów w IGTV. Zamiast prowadzić tylko kampanie marketingowe, Gilberto postanowił umożliwić klientom kupowanie za pomocą Instagrama. Każdy może z nim pozostać w kontakcie oraz dokonywać zakupów najnowszych płyt – i to wszystko na jednej platformie.

https://www.instagram.com/tv/CGs7ThoBPxj/

Dziel się informacjami

Instagram to miejsce, gdzie bardzo łatwo przykuć uwagę wizualnie interesującym zdjęciem, a pod nim przemycić ważne informacje. Wykorzystała to restauracja z Seulu, która na co dzień specjalizująca się w dobieraniu naturalnego wina. Kiedy firma ta musiała zamknąć swoje stacjonarne podwoje, postanowiła przez ten czas skupić się na kwestii dostaw do klientów. Stało się to nowym modelem biznesowym.

Wicked Wife publikuje na swoim profilu piękne zdjęcia i kolaże, dzięki którym przekazują klientom potrzebne informacje. Jednocześnie prezentują się jako marka bardzo kreatywna, a tym samym zarabiają na dostawach wprost do domu!

https://www.instagram.com/p/CNbo7vHh4Vx/

Pokazuj się od nowej strony

Restauracje są w szczególnie trudnej sytuacji, kiedy uderza pandemia. Zamknięta kuchnia to kuchnia przynosząca straty – chyba że wykorzysta się ten czas na zbudowanie społeczności wokół marki.

Tak zrobiła restauracja Afrik’N’Fusion. Przygotowała ona serię „Story behind the Plate”, w której kreatywnie zaprezentowała swoje menu na Instagramie. Ujęcia potraw w zbliżeniu i historia, która się za nimi kryje – to sposób na wzbudzenie zainteresowania gości nawet przy zamkniętych drzwiach!

https://www.instagram.com/afrik_n_fusion/